خبرگزاری کار ایران

معاون اجتماعی دادگستری کل استان قزوین:

رصد بازارهای مجازی خرید و فروش اموال مسروقه در قزوین

asdasd
کد خبر : ۷۷۳۵۴۳

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان قزوین گفت: برای جلوگیری از افزایش آمار سرقت، باید علاوه بر بازارهای حقیقی بر پایگاه های مجازی خرید و فروش اموال مسروقه نیز نظارت بیشتری صورت گیرد.

به گزارش ایلنا به نقل از روابط‌عمومی دادگستری کل استان قزوین، حجت الاسلام و المسلمین محمد حیدری در جلسه هماهنگی به منظور اجرای طرح برهم زدن بازارهای خرید و فروش اموال مسروقه با تاکید بر فضای مجازی که در سالن جلسات اداره کل امنیتی و انتظامی استانداری قزوین برگزار شد، افزود: سرقت جزو ۱۰ اتهام اول در کشور بوده و بعد از خشونت در ردیف دوم قرار گرفته است.

این مسئول افزود: عوامل زیادی منجر به وقوع جرم سرقت می‌شود که مهمترین آن، شرایط و وضعیت اقتصادی حاکم بر کشور و اعتیاد است.

وی بیان کرد: اقداماتی که در راستای پیشگیری از وقوع جرم سرقت انجام می‌شود بیشتر مبارزه با معلول بوده و باید برای مقابله با علت ارتکاب سرقت، برنامه منسجم و منظمی در دستور کار قرار گیرد.

این مسئول گفت: بهترین این برنامه‌ها، طرح پیشگیری از سرقت بوده که از سوی شورای امنیت کشور ابلاغ شده و وظایف تمامی دستگاه‌های اجرایی دخیل در پیشگیری از سرقت را مشخص کرده است.

حجت الاسلام و المسلمین حیدری استفاده از ظرفیت شورای پیشگیری از وقوع جرم استان را در این خصوص مهم دانست و افزود: این شورای می‌تواند کمک شایانی در پیشگیری از وقوع جرم سرقت در استان داشته باشد.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان قزوین اظهار داشت: با توجه به اینکه بسیاری از سرقت‌های ارتکابی توسط مالباخته به نیروی انتظامی اعلام نمی‌شود آمار سرقت ارائه شده در استان آمار دقیقی نیست.

وی علاوه بر رصد بازارهای حقیقی خرید و فروش اموال مسروقه و شناسایی و ساماندهی ضایعاتی‌های در سطح استان، بر رصد بازارهای مجازی خرید و فروش این اموال نیز تأکید کرد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز