خبرگزاری کار ایران

دادستان نظامی استان قزوین:

وجود نیروی انسانی مکتبی و مومن ویژگی برجسته نیروهای مسلح ایران است

کد خبر : ۱۴۹۴۲۵

با توجه به اینکه جرم و جنایت از ابتدای آفرینش انسان وجود داشته، موضوع پیشگیری از وقوع جرم در دستور کار انبیاء الهی و اندیشمندان اسلامی و حقوقی قرار داشته است.

ایلنا: دادستان نظامی استان قزوین در نشست خبری گفت: وجود نیروی انسانی مکتبی و مومن ویژگی برجسته نیروهای مسلح ایران است.

به گزارش " ایلنا " و به نقل از روابط عمومی سپاه صاحب الامر(عج) استان قزوین، رحیم یونسی ظهر روز پنجشنبه در نشست با خبرنگاران استان که در مرکز شهید آوینی روابط عمومی سپاه صاحب‌الامر(عج) برگزار شد، اظهار کرد: با توجه به اینکه جرم و جنایت از ابتدای آفرینش انسان وجود داشته، موضوع پیشگیری از وقوع جرم در دستور کار انبیاء الهی و اندیشمندان اسلامی و حقوقی قرار داشته است.

وی افزود: در بروز جرم عوامل مختلفی دخیل هستند که از جمله آنها می‌توان به ژنتیک و عوامل محیطی اشاره کرد که باید در پیشگیری از وقوع جرم مد نظر قرار گیرند.

دادستان نظامی استان قزوین اضافه کرد: آنچه که در نیروهای مسلح زمینه ایجاد امنیت را فراهم می‌کند، تجهیزات نظامی نیست بلکه نیروی انسانی فعال در این نهاد بوده و آنچه که چرخه بزرگ امنیت را می‌چرخاند، نیروی انسانی است؛ بنابراین برای حفظ سلامت این نیروی انسانی باید تلاش کرد.

یونسی ادامه داد: پیشگیری از وقوع جرم به چند دستگاه اجرایی خاص خلاصه نمی‌شود بلکه همه کسانی که متولی امور مردم هستند باید بحثپیشگیری از وقوع جرم را در دستور کار خود قرار دهند و در این زمینه تلاش کنند.

وی عنوان کرد: بحثپیشگیری از وقوع جرم از سال ۷۶ در سازمان قضایی مطرح شد و تاکنون هر ساله برنامه‌های مدون و منسجمی برای پیشگیری از وقوع جرم در این سازمان به مرحله اجرا در می‌آید.

دادستان نظامی استان قزوین تصریح کرد: با توجه به اینکه این سازمان بحثپیش‌بینی در خصوص میزان وقوع جرم در هر سال را در دستور کار دارد، برای رصد هرچه بهتر این امر ادغام به تشکیل شورای استانی پیشگیری از وقوع جرم کرده است.

" یونسی " بیان کرد: این شورا در هر سال چهار جلسه رسمی تشکیل داده و راهکارهای پیشگیری از وقوع جرم در سطح استان را مورد بحثو بررسی قرار می‌دهد.

وی با اشاره به برگزاری مجمع سالانه پیشگیری از وقوع جرم استان که ۱۲ اسفند ماه برگزار می‌شود، ابراز کرد: در این مجمع نیز موضوعات قتل عمد، قتل شبه عمد و خودزنی مورد بحثو بررسی قرار می‌گیرد.

دادستان نظامی استان قزوین گفت: آموزش نیروهای مسلح یکی از دستور کارهای اولویت‌دار در سازمان قضایی نیروهای مسلح به شمار می‌رود که در این دوره‌ها قضات دادگستری به تشریح مباحثحقوقی برای کارکنان نیروهای مسلح می‌پردازند.

" یونسی " اظهار کرد: با توجه به اینکه نهاد دادستانی وظیفه پیشگیری از وقوع جرم را نیز بر عهده دارد، دادستان باید زمینه‌های وقوع جرم را شناسایی کرده و نسبت به ارائه راهکار برای پیشگیری از وقوع جرم اقدام کند.

وی افزود: دادستانی استان قزوین این وظیفه خطیر را به نحو احسن انجام داده و در امر پیشگیری از وقوع جرم همکاری بسیاری دارد.

دادستان نظامی استان قزوین بیان کرد: یکی از اقداماتی که در تشکیلات قضایی صورت می‌گیرد، تشکیل پرونده شخصیت برای مجرمان است.

" یونسی " عنوان کرد: این پرونده‌های شخصیت میزان سلامت افراد را برای مقام قضایی مشخص می‌کنند تا مقام قضایی بر اساس آن پرونده اقدام به صدور حکم کند.

وی با اشاره به نقش فناوری در افزایش میزان جرم در جامعه تصریح کرد: با افزایش دستاوردها و فناوری‌های علمی جدید در جامعه قطع یقین میزان ارتکاب جرم با استفاده از این فناوری‌ها نیز افزایش می‌یابد.

دادستان نظامی استان قزوین خاطرنشان کرد: بنابراین هم‌زمان با افزایش فناوری و دانش روز باید قوانین مورد نیاز برای برخورد با جرایم ناشی از آن دانش و نحوه پیشگیری از وقوع جرم با استفاده از فناوری جدید ارائه شود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز