خبرگزاری کار ایران

دادستان آستارا خبر داد:

ورود ماهانه بیش از هزار پرونده به دادگستری شهرستان آستارا

asdasd
کد خبر : ۳۷۱۷۴۱

دادستان آستارا گفت: بیشترین جرایم شایع در این شهرستان، ضرب و جرح عمدی، توهین و تهدید و سرقت است که این آمار در سال 94 بیش از 1731 مورد ضرب و جرح، 1303 مورد توهین، 847 مورد تهدید و 902 مورد سرقت بوده است.

به گزارش ایلنا از آستارا، احمد عبادی صبح امروز در جلسه پیشگیری از وقوع جرم در این شهرستان گفت: در ماه بیشتر از 1000 پرونده ورودی به دادگستری آستارا داریم که این شهرستان در این رابطه بعد از رشت مقام دوم را داراست.

عبادی در ادامه افزود: بیشترین جرایم شایع در این شهرستان، ضرب و جرح عمدی، توهین و تهدید و سرقت است که این آمار در سال 94 بیش از 1731 مورد ضرب و جرح، 1303 مورد توهین، 847 مورد تهدید و 902 مورد سرقت بوده است.

وی با اشاره به این که تربیت صحیح فرزندان با بهره گیری از تعالیم ناب اسلامی می تواند آمار جرم و جنایت در جامعه را به حد قابل توجهی کاهش دهد، تصریح کرد: بیشترین آمار جرم و جنایت بین 18 و 30 سالگی افراد روی می دهند که بر والدین است در تربیت فرزندان خود، بخصوص در این سال ها توجه بیشتری داشته باشند.

وی همچنین نقش آموزش و پرورش، نهادهای فرهنگی و بخش روحانیت را در جلوگیری از وقوع جرم و جنایت بسیار تأثیرگذار دانست و گفت: پیشگیری تنها راه است و ما تاکنون با این موضوع، معلولی برخورد کرده ایم، در صورتی که نباید اینگونه باشد و ما باید بدنبال علت ها باشیم.

دادستان آستارا با اشاره به این که باید به گونه ای عمل شود که هزینه جرم در جامعه بالا برود، گفت: با نظارت کافی مدیران بر زیر مجموعه خود باید با پدیده شوم اختلاس و ارتشاء مبارزه ای جدی انجام داد. باید با ایجاد اشتغال، الزام به نصب دوربین در معابر و واحدهای صنفی، تشکیل نگهبان محله نیز بر پیشگیری از وقوع جرم اهتمام ورزید.

وی همچنین تأمین برق شبانه معابر، جمع آوری احشام سرگردان در جاده ها که موجب بروز حادثه و جرم می شوند، ورود اداره بهداشت در نظارت بر عرضه مواد عذایی را نیز از عوامل کاهش وقوع جرم و جنایت دانست.

این مسئول ارشد شهرستانی در پایان علاوه بر عامل پیشگیری، نقش مجازات قاطع مجرمان را نیز یکی از عوامل مهم در جلوگیری از بروز جرائم دانست و گفت: مجازات قاطع عاملان جرم نیز نقش مؤثرتری می تواند در جلوگیری از وقوع جرائم داشته باشد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز