خبرگزاری کار ایران

سردار اشتری مطرح کرد:

ایران جای اشرار و گروه‌های تروریستی نیست/ برخورد با کشف حجاب جزو وظایف ذاتی نیروی انتظامی است

asdasd
کد خبر : ۷۷۲۶۶۱

فرمانده ناجا با بیان اینکه نیرو انتظامی بر سر امنیت با هیچ گروه و دسته ای معامله نمی‌کند، ابراز کرد: روزانه عملیات های مختلفی توسط نیرو انتظامی انجام می‌شود و تلاش این است که جرمی رخ ندهد و در صورت وقوع جرم سریع کشف شود.

به گزارش ایلنا، سردار حسین اشتری در مراسم تودیع و معارفه فرماندهان انتظامی فارس با بیان اینکه جرائم خشن در برخی سال ها در استان بیش از ۳۰۰ فقره بوده است؛ ابراز کرد: امروز این مهم به کمتر از ۲۰ و حتی ۱۵ جرائم خشن رسیده است.

فرمانده نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران با اشاره به ویژگی‌های خاص وسعت، اثرگذاری از بعد امنیتی، اقتصادی و سیاسی استان فارس گفت: با تلاش های صورت گرفته در سال های گذشته امروز شاهد امنیت بسیار بالایی در استان هستیم.

سردار اشتری به موقعیت ویژه کشور و شرارت های آمریکا و گروه های سلفی و تکفیری اشاره و بیان کرد:این تحرکات برای ایجاد ناامنی در کشور بود که با مجاهدت ها و هوشیاری مردم تمامی توطئه ها خنثی شد.

وی استقرار امنیت در کشور و کشورهای همسایه از موفقیت های کشور خواند و افزود: نا امنی ها در عراق و سوریه در سال های گذشته و تلاش برای نفوذ آن در داخل کشور با شکست مواجه شد. 

وی با بیان اینکه نیرو انتظامی و دستگاه های مختلف برای برخورد با هرگونه ناامنی مقتدرانه ایستاده اند، ابراز کرد: با تحرکات جزئی برخورد می شود و کشور ایران جای اشرار و گروه های تروریستی نیست.

اشتری با اشاره به شهادت امام جمعه کازرون در روزهای گذشته عنوان کرد: این موضوع باعث جریحه دار شدن افکار عمومی و پیوند بیتشر بین مردم و روحانیت شد که در کمتر از ۴ ساعت قاتل دستگیر و تحویل مراجع قضایی داده شد .

سردار اشتری آمار کشف وقوع جرم در استان فارس را رضایتمندانه توصیف و گفت: زمانی آمار کشف بیشتر از وقوع است که نشان از کشف جرم های سنوات گذشته است‌.

به گفته وی در حوزه اقتصادی وظیفه نیرو انتظامی برای محقق شدن شعار رونق تولید این است که از ورود کالای قاچاق و خروج کالاهایی که منع قانونی دارد عمل کنیم و از خروج کالاهای ضروری مردم که غیر مجاز مقابله کنیم و. جز اولویت ها مبارزه با قاچاق و توزیع مواد مخدر باشد.

اشتری گفت: در بحث ترافیکی و سفرهای زیاد به فارس یکی از اولویت ها ارتقا فرهنگ ترافیکی و جلوگیری از تصادفات است که در این سه ماه نسبت به سال گذشته ۳۰ درصد کاهش جان باختگان حوادث رانندگی در فارس داشته ایم.

فرمانده ناجا با بیان اینکه نیرو انتظامی در خدمت مردم است، رضایت مندی و اعتماد مردم در نظر سنجی های معتبر از نیروی انتظامی را نشان از عملکرد مناسب نیروی انتظامی دانست.

فرمانده ناجا با اشاره به تودیع سردار گودرزی خاطر نشان کرد: بنا است سردار گودرزی به عنوان‌جانشین فرمانده مرزبانی ناجا ادامه فعالیت داشته باشد‌ و از یک سال پیش بنا بود این جابجایی صورت گیرد.

اشتری همچنین با اشاره اهمیت استان و فرایند انتخاب فرمانده انتظامی استان با مشورت از فرماندهان باتجربه گفت: با بررسی های دقیق سردار حبیبی را که  موفقیت های بسیاری دارد و  بیش از این معاون هماهنگی مرزبانی ناجا بودند؛ انتخاب شد.

وی با اشاره به سخنان رهبری بر ضرورت معیشت و صیانت نیروی انتظامی عنوان کرد: امروز قرارگاه صیانت اعلام می کند که صیانت کارکنان وجود دارد و امید است امسال در خصوص معیشت گام های خوبی برداریم و با کمک نمایندگان مجلس این خلاء را پر کنیم.

اشتری اظهار امیدواری کرد که براساس اولویت های سال ۹۸ نیرو انتظامی، در راستای ارتقا استان کمک کند.

برخورد سریع و قاطع با فروشندگان سلاح در فضای حقیقی و مجازی

فرمانده ناجا همچنین در جمع خبرنگاران در خصوص ورود و فروش سلاح غیرمجاز اظهار کرد: هرگونه خرید و فروش سلاح چه در فضای حقیقی و مجازی شناسایی و برخورد می شود چنانچه طی چند ماه گذشته دستگیری های زیادی داشتیم و روند خوبی است.

اشتری با بیان اینکه نیرو انتطامی حافظ ارزش‌های انقلاب و امنیت است پیرامون طرح کنترل حجاب و پیامک‌های کشف حجاب در خودروها ابراز کرد: در اجرای ماموریت خود کوتاهی نداریم لذا کشف حجاب جرم است و برخورد با آن جزو وظایف ذاتی نیروی انتطامی است که با برنامه هوشمند شروع کرده و کمترین نارضایتی را داریم.

به گزارش ایلنا در این مراسم سردار رهام حبیبی به مدت سه سال به فرماندهی انتظامی فارس و سردار گودرزی به عنوان جانشین فرماندهی مرزبانی منصوب شد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز