خبرگزاری کار ایران

شهردار پاکدشت مطرح کرد:

خط کشی‌ها نسخه ای برای رفتار صحیح ترافیکی است

asdasd
کد خبر : ۷۷۲۵۸۴

شهردار پاکدشت گفت: اجرای خط کشی اکستروژن عرضی در میدان پارچین و میدان سوم خرداد مقابل شهربازی جهت آرام‌سازی و هشدار کاهش سرعت خودروهای عبوری با تلاش معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری پاکدشت انجام شد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، داریوش پازوکی شهردار پاکدشت با اعلام این خبر  اظهار داشت: معاونت حمل و نقل و ترافیک جهت تأمین ایمنی و هدایت ترافیکی اقدام به اجرای علائم عمودی و افقی مربوطه از جمله اجرای خط کشی اکستروژن طولی، عرضی و محوری در مسیرهای مختلف شهر پاکدشت کرد.

وی در توضیحات تکمیلی افزود: خط کشی ها نسخه‌ای است برای رفتار صحیح ترافیکی تا ضمن ایجاد ایمنی برای عابران و رانندگان به کاهش ترافیک منجر شود.

پازوکی ادامه داد و گفت: پس از بررسی‌های لازم، معابر و گذرگاه‌هایی که میزان تردد در آنها بیشتر بود شناسایی شد تا با علائم عمومی همچون خط کشی ایمنی معابر و جاده‌ها را بهبود بخشیم.

شهردار پاکدشت در ادامه افزود: دوام خط کشی‌ها بستگی به میزان تردد 6 تا 9 ماه پیش بینی می‌شود و سالیانه بخش قابل توجهی از بودجه برای اجرای خط کشی های معابر درون شهری پاکدشت مصرف می‌شود.

شهردار پایتخت گل و گیاه ایران در ادامه ضمن تأکید بر اهمیت ایمنی معابر و تأثیر آن در نظم اجتماعی اعلام داشت: عابران پیاده یکی از آسیب پذیرترین گروه‌های در معرض خطر هستند زیرا تصادف یک وسیله نقلیه با عابر پیاده منجر به جرح یا مرگ عابر می‌شود که در این اتفاق گره‌های ترافیکی، بی نظمی اجتماعی و داغدار شدن خانواده ها رخ خواهد داد. بنابراین توجه به تأمین ایمنی‌شهروندان از اهمیت بسزایی برخوردار است و همواره یکی از دغدغه‌های بنده به عنوان شهردار پاکدشت است.

وی افزود: بهبود تجهیزات ایمنی به خصوص در گذرگاه‌های عرضی همچون میدان پارچین و میدان سوم خرداد که دقیقاً مقابل شهربازی قرار دارد تأثیر بسزایی در کاهش تصادفات عابران دارد.

وی به مزایای ایجاد خط‌کشی در مناطق پرتردد اشاره داشت و گفت: هدف ایجاد نظم اجتماعی، کاهش اتلاف وقت شهروندان در سفرهای درون شهری، کاهش تصادف و ارتقای سطح ایمنی رانندگان است که از اواخر سال گذشته تا پایان اردیبهشت سال جاری تاکنون اکثر معابر اصلی و محور امام رضا(ع) مورد اجرای صحیح خط کشی ها صورت گرفته است که ماحصل آن منجر به اجرای خط کشی اکستروژن عرضی در معابر و گذرگاه های پرتردد شهر شده است.

شهردار پاکدشت در پایان تصریح کرد: بدیهی است با اجرایی شدن این طرح گام مؤثری جهت تسهیل تردد خودروها در روزهای تعطیل به خصوص تعطیلات تابستانی در ورود به گذرگاه هایی که منتهی به شهر بازی، ورودی های شهر، فروشگاه های بزرگ و بازار باشد برداشته شده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز