خبرگزاری کار ایران

مدیر عامل گروه صنعتی سدید؛

صادرات غیر نفتی زیربنای توسعه و محرک رونق تولید است

asdasd
کد خبر : ۷۷۲۵۵۷

مدیر عامل گروه صنعتی سدید گفت: در شرایط تحریم، افزایش صادرات غیر نفتی به‌عنوان یک وظیفه ملی و میهنی بر عهده شرکت‌های تولیدی و خدماتی است.

به گزارش ایلنا، امیر حسین کاوه عنوان کرد: با توجه به کاهش ارزش پول ملی، وجود تحریم های ظالمانه، کاهش فروش نفت و کم شدن درآمدهای ارزی کشور؛ افزایش صادرات غیر نفتی علاوه بر سایر دلایل علمی و توجیه اقتصادی؛ در شرایط  آرایش جنگی دشمنان به‌عنوان یک وظیفه ملی و میهنی بر عهده شرکتهای تولیدی و خدماتی بوده و در نهایت به‌عنوان یکی از مهمترین ارکان توسعه کشور، محرک رونق تولید بوده و سبب توسعه صنایع و کسب و کارهای کشور خواهد شد. اهمیت این موضع تا جایی است که معاون اول ریاست جمهوری به کرات صادرات و توسعه آن را از اصلی ترین و حیاتی‌ترین اولویت‌های کشور دانسته و وظیفه خطیری را بر عهده وزارت صمت به‌عنوان فرمانده صادراتی کشور، گذاشته است.

صادرات غیر نفتی زیربنای توسعه و محرک رونق تولید است

وی ادامه داد: در این میان گروه صنعتی سدید به‌عنوان یک هولدینگ صنعتی که بیش از 50 سال سابقه حضور در عرصه صنعت کشور را دارد همواره به صادرات و حضور در بازار های بین المللی توجه ویژه ای را داشته است. بگونه ای که در آخرین حضور خود در بازار های بین المللی، موفق به انعقاد قرارداد با شرکت ملی گاز ترکمنستان در خصوص تولید و ارسال بیش از 200 کیلومتر لوله 56 اینچ گاز، گردید و بر همین اساس نیز بعنوان صادر کننده نمونه ملی لوح تقدیر را از وزیر اسبق صنعت و معدن و تجارت دریافت کرد.

 

مدیر عامل گروه صنعتی سدید ادامه داد: موضوع مهم در این میان، مشکلات متعدد و ویژه‌ای است که در خصوص صادرات وجود دارد؛ بگونه‌ای که این چالش‌ها و نیز تسهیلات مورد نیاز درخواستی تولیدکنندگان و ارایه دهندگان خدمات فنی و‌مهندسی؛ جهت حضور در بازار های بین المللی، همواره از دغدغه‌های مرتبط با فرآیند صادرات، خصوصا در شرایط جنگ اقتصادی بوده است. بررسی این موارد، در این روزهایی که مسولان صنعتی کشور تاکید موکدی بر صادرات غیر نفتی دارند، می‌تواند به‌عنوان آسیب شناسی در بخش صادراتی، مد نظر قرار گیرد.

کاوه از جمله مهمترین چالش ها و تسهیلات درخواستی مرتبط را، برطرف کردن مشکلات نقل وانتقال پول، ضمانت نامه ها، وام ها و … در راستای کاهش هزینه‌های مرتبط ونهایتا کاهش هزینه‌های فروش محصولات و خدمات در جهت افزایش رقابت‌پذیری با سایر شرکت‌ها و توجیه‌پذیری اقتصادی حضور در بازارهای هدف، بررسی دقیق بازارهای هدف از طریق وزارت خارجه و ارائه به شرکت‌های داخلی همچون چاپ بولتن و سایر گزارشات مورد نیاز، تسهیل در اخذ بیمه نامه‌های معتبر دولتی مرتبط با کاهش ریسک صادرات در بازارهای هدف بین المللی، تسهیل شرایط صادرات محصول و خدمات از منظر استانداردهای موجود در بازارهای هدف، تسهیل در تامین مواد اولیه مورد نیاز جهت تولید و صادرات با شرایطی مناسب، تهاتر کالا و خدمات با بازارهای هدف، تسهیل در بازاریابی و امکان پرزنت توانمندی‌های داخلی به طرف های خارجی از طریق رایزن های تجاری و سفارتخانه‌ها، بررسی امکان تسهیل قوانین تجاری کشورهای هدف از طریق عقد قراردادهای ترجیهی مورد نیاز با مشورت بخش خصوصی، تسهیل قوانین مرتبط با بخش های گمرک، حمل و نقل، صدور ویزا و …و شناسایی و رفع قوانین مخل صادراتی و تسهیل در اخذ مجوزهای مرتبط در بازارهای هدف عنوان کرد.

وی اظهار امیدواری کرد با تکیه بر توانمندی‌های داخلی، بهره گیری از کلیه پتانسیل های صنایع و اعتماد به متخصصین این مرز و بوم، داخلی سازی تجهیزات و ملزومات صنایع کشور به‌عنوان یک اصل اساسی همواره مد نظر تصمیم گیران حوزه صنعت قرار گرفته و با خودکفایی در حوزه های مختلف و با بهره مندی از مزایای صادراتی، خانواده صنعت کشور هر روز گام های محکم تری را بردارد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز