خبرگزاری کار ایران

خسارات بی‌سابقه بارش تگرگ به مزارع و باغات تربت حیدریه

asdasd
کد خبر : ۷۶۹۶۷۹

مدیر جهاد کشاورزی تربت حیدریه از آمار خسارات وارده بر اثر بارش تگرگ در منطقه بخش رخ و کدکن این شهرستان خبر داد.

محمدرضا عباسپور در گفت وگو با خبرنگار ایلنا در تربت حیدریه گفت: متاسفانه میزان خسارات بر اساس محاسبه کارشناسان این اداره بسیار زیاد و در منطقه کدکن از ۲۴۰ هکتار باغات سیب ،آلو، آلوچه و بادام بین ۸۵ تا ۱۰۰ درصد و از حدود ۲۵ هکتار از اراضی گندم با ۵۰ درصد خسارت روبرو شده است.

وی خاطر نشان کرد: عمده خسارات در بخش رخ مربوط به روستاهای رودخانه، خرم و شهر رباط سنگ،همچنین دامنه های منتهی به روستای سربالا و دهستان نسر بوده و از ۱۵۰ هکتار باغات بادام،سیب،آلو و گلابی بین ۴۰ تا ۵۰ درصد آن آسیب جدی دیده است. عباسپور افزود: ۸۰ درصد از ۷۰ هکتار زیرکشت محصول چغندر قند و ۵۰ هکتار اراضی گندم و جو کشت آبی به میزان ۴۰ درصد و زمین های کشت دیم گندم که چیزی حدود ۸۰۰ هکتار برآورد می شود، ۶۰ درصد آن خسران دیده است.

عباسپور این نکته را اضافه  کرد که با وجود سامانه ضد تگرگ در یک باغ پسته واقع در روستای خرم بخش رخ، هیچ آسیبی متوجه محصول این باغ نشد.

عباسپور از تلاش های خود برای جذب اعتبارات استانی و جبران خسارت های کشاورزان این منطقه گفت و افزود: البته معمولا آسیب‌های حاصل از بارش تگرگ و سرمازدگی محصولات کشاورزی از طریق پرداخت غرامت بیمه محصولات کشاورز مشمول‌ جبران می شود.

 در روستای رودخانه وزن هرعدد تگرگ درحدود ۳۰۰گرم گزارش شده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز