خبرگزاری کار ایران

نماینده مردم سبزوار خبر داد:

تخریب ۵ هزار منزل در سیل اخیر در استان خراسان رضوی

asdasd
کد خبر : ۷۶۹۳۳۸

حسین مقصودی گفت: ۱۵ درصد از کل تخریب سیل اخیر مربوط به سبزوار است.

به گزارش خبرنگار ایلنا از سبزوار، حسین مقصودی در این رابطه گفت: در چند ماه اخیر سیل پنج هزار منزل را دچار تخریب کرده است. در سبزوار نیز هزار خانه دچار تخریب شده که ۱۵۰ مورد مربوط به روداب و داورزن است. 

وی با اشاره به تخریب منازل بیان کرد: طی تخریب منازل و همچنین برای همراهی مردم،۴۰۰میلیارد ریال وام ۱۵ ساله با کارمزد ۴ درصد و همچنین ۱۰۰ میلیارد ریال بلاعوض به خانواده های آسیب دیده  تعلق می‌گیرد. علاوه بر تسهیلات گفته شد،خانواده های تحت پوشش کمیته امداد۱۵۰میلیون ریال و بهزیستی ۱۰۰میلیون ریال وام بلاعوض میتوانند دریافت نمایند. ۱۲۰ مورد برای مناطق عشایرنشین روداب و ۳۰ مورد در روستای علی اباد نیاز مند وام هستند.

نماینده مردم سبزوار در مجلس خاطرنشان کرد: زمین های کشاورزی که دچار تخریب شده باشند، توسط بنیاد مسکن زمین رایگان نیز میتوانند تحویل بگیرند.

حسین مقصودی با اشاره به خسارات سیل اخیر  عنوان کرد: سیل اخیر که در کشور خسارات فروانی بوجود آورد، بیش از ۴۰میلیارد تومان خسارات در بخش های مختلف در کل کشور خسارات داشت.

معاون مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی خراسان رضوی نیز درحاشیه بازدید از روستای علی آباد گفت: ۲۶واحد مسکونی در علی آباد بر اثر فرسودگی دچار تخریب شده اند و ۴واحد مسکونی تخریب ۱۰۰درصد انجام شده است که با تسهیلات لازم میتوانند دوباره بازسازی را انجام دهند.

حسن حسینی بیان کرد:تا انتهای بازسازی منازل در کنارمردم هستیم همچنیم علاوه بر تسهیلات،صدور پروانه و حق نظارت به صورت رایگان است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز