خبرگزاری کار ایران

مدیرکل میراث فرهنگی قزوین خبر داد:

فعالیت 7309 نفر در صنایع دستی قزوین

asdasd
کد خبر : ۷۶۸۶۶۵

مدیرکل میراث فرهنگی قزوین گفت: در حال حاضر هفت هزار و ۳۰۹ نفر در حوزه صنایع دستی از این اداره کل مجوز فعالیت دارند.

به گزارش خبرنگار ایلنا در قزوین، سعید خزائلی امروز پنجشنبه در نشست ستاد اقتصاد مقاومتی قزوین افزود: این افراد در سه گروه شامل دارندگان کارت انفرادی، پروانه کارگاه گروهی و کارت شناسایی دارای مجوز هستند.

وی اضافه کرد: دارندگان کارت انفرادی به تعداد ۶ هزار و ۲۱ نفر در واقع به عنوان صنعتگر شناخته می شوند و به کار دیگری اشتغال ندارند.

خزائلی ادامه داد: در بخش دارندگان پروانه کارگاهی گروهی نیز تعداد این افراد ۱۱۰ نفر است و بقیه این افراد را دارندگان کارت های شناسایی تشکیل می دهند که شغل اصلی دارند و با این کارت فقط می توانند در نمایشگاه ها حضور داشته باشند.

وی با بیان اینکه صدور کارت برای متقاضیان پروانه کارگاهی گروهی از طریق الکترونیکی انجام می شود، افزود: از سازمان میراث فرهنگی نیز درخواست شده درباره کارت شناسایی هم از همین طریق اقدام شود.

خزائلی درباره مالیات نیز اظهار داشت: از سال ۹۵ به این سو دارندگان پروانه کارگاه گروهی از مالیات معاف شده اند اما افراد پیش از سال ۹۵ این معافیت را نداشته و مشکل جدی در پرداخت مالیات دارند که اگر حذف شود فعالیت آنان رونق بیشتری خواهد داشت.

وی ادامه داد: در نمایشگاه های سازمان ها جای عرضه صنایع دستی خالی است در حالی که در این چرخه باید کمک شود تا این صنایع رونق بگیرند.

مدیرکل میراث فرهنگی قزوین افزود: در سال گذشته موافقت اصولی اولیه برای ۵۱ مورد درخواست سرمایه گذاری تاسیسات گردشگری صادر شد.

وی با بیان اینکه ۳۷ مورد از این موافقت‌ها منتج به نتیجه شد، گفت: سال‌جاری به منظور تسهیل و تسریع کار، همان موقع بعد از موافقت ها، موافقت اصولی می‌شود که تاکنون در سه مورد انجام شده است.

خزائلی افزود: بخشی از کارهای ما در این زمینه با فعالیت‌های مرکز خدمات سرمایه‌گذاری موازی بوده و باید مجدد تکرار شود که درخواست داریم این مساله حل شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز