خبرگزاری کار ایران

طی بازدیدی؛

روند فرآیند راه اندازی پایانه صادراتی محصولات کشاورزی در آبیک بررسی شد

asdasd
کد خبر : ۷۶۷۱۸۷

روند فرآیند راه اندازی پایانه صادراتی محصولات کشاورزی در شرکت شمس آذر شهرستان آبیک با حضور مسئولان استان قزوین و راه آهن کشور بررسی شد.

به گزارش خبرنگار ایلنا از قزوین، علی فرخزاد معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار قزوین، مدیرکل سرمایه‌گذاری استان قزوین، رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین، فرماندار شهرستان آبیک و دیگر مسئولان استان و شهرستان از روند راه‌اندازی پایانه صادراتی محصولات کشاورزی شرکت شمس آذر شهرستان آبیک بازدید شد و فرآیند راه اندازی این شرکت مورد بررسی قرار گرفت.

مهرزاد نجفیان رئیس هیات‌مدیره شرکت شمس آذر شهرستان آبیک در این بازدید اظهار کرد: تاکنون برای راه اندازی پایانه صادراتی محصولات کشاورزی حدود 12 میلیارد تومان هزینه شده که برای تکمیل و بهره‌برداری این پایانه 25 میلیارد تومان هزینه در بر خواهد داشت.

وی افزود: در سامانه کارا 50 میلیارد ریال درخواست تسهیلات بانکی شده بود که به دلیل عدم صدور مجوز نتوانستیم نسبت به جذب این تسهیلات اقدام کنیم.

این مسئول ادامه داد: با راه‌اندازی پایانه صادراتی محصولات کشاورزی شرکت شمس آذر برای 200 تا 300 نفر اشتغال و تحول بزرگی در استان قزوین ایجاد می‌کند.

رئیس هیأت مدیره شرکت شمس آذر شهرستان آبیک بر ارتقای آب و برق پایانه صادراتی محصولات کشاورزی تاکید کرد و ادامه داد: توسعه صنایع تبدیلی، هتل، نمایشگاه و ساختمان تجارت از جذابیت‌های است که می‌توان در پایانه ایجاد کرد.

نجفیان اضافه کرد: پایانه صادراتی محصولات کشاورزی آغاز به کار کند با توجه به توانمندی‌های استان قزوین در سال اول یک میلیون تن صادرات خواهد داشت.

وی ارتباط ریلی برقراری صادرات و واردات پایانه صادراتی محصولات کشاورزی شرکت شمس آذر را قابل توجیه دانست و خاطرنشان کرد:  زیرسازی ریلی پایانه صادراتی محصولات کشاورزی زیر نظر کارشناسان راه آهن انجام می‌شود و

تفاهمنامه‌ای با هیأت مدیره راه‌آهن منعقد شده که مسائل روسازی را آماده و تحویل راه آهن دهیم.

این رئیس هیات‌مدیره شرکت شمس‌آذر بیان کرد: خط ریلی پایانه صادراتی سه کیلومتر بوده و دارای سه سوزن چپگرد و یک سوزن راستگرد است و تا چهار ماه آینده عملیات ریلی اجرایی

نجفیان افزود:  20 تا 30 درصد پروژه پایانه صادراتی محصولات کشاورزی شرکت شمس آذر از محل تسهیلات بانکی تامین شود دیگر نیازی به کمک بانک‌ها نداریم. محصولات کشاورزی پایانه صادراتی شرکت شمس‌آذر به کشورهای cisو روس صادرات می‌شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز