خبرگزاری کار ایران

‍ کشف مجسمه مومیایی حین معامله غیرمجاز در دزفول

asdasd
کد خبر : ۷۶۶۲۰۵

فرمانده یگان حفاظت میراث فرهنگی خوزستان گفت: یک مجسمه مومیایی به همراه چند شیء تاریخی حین معامله غیرمجاز در شهرستان دزفول کشف و ضبط شد.

به گزارش ایلنا، سرهنگ رامین مکناوی (فرمانده یگان حفاظت میراث فرهنگی خوزستان) با اشاره به ‍ کشف مجسمه مومیایی حین معامله غیرمجاز در دزفول، اظهار داشت: در پی گزارش واصل مبنی بر خرید و فروش  اشیاء تاریخی در دز بار راسته آهنگران شهرستان دزفول، موضوع در دستور کار این فرماندهی قرار گرفت و نیروهای پایگاه حفاظت شهرستان دزفول ضمن سیر مراحل قضائی و هماهنگی با پلیس آگاهی و یگان امداد آن شهرستان، بصورت نامحسوس به محل مورد نظر عزیمت کردند.

او ادامه داد: نیروهای پایگاه پس از اطمینان از صحت موضوع، طی یک عملیات پلیسی و مشترک با حضور نیروهای انتظامی و پلیس آگاهی، با استفاده از عنصر غافلگیرانه در حین معامله خرید و فروش اشیاء تاریخی،  موفق به دستگیری پنج نفر با هویت معلوم شدند.

فرمانده یگان حفاظت میراث فرهنگی خوزستان افزود: طی این عملیات دو مجسمه مومیایی کوتوله، یک مجسمه سنگی، ۴۷ قطعه سنگی و سفالی منقوش  به خط میخی و یک کوزه سفالی منقوش  به خط میخی از این سوداگران کشف و ضبط شد و اشیاء مکشوف به همراه متهمان ضمن تشکیل پرونده به منظور سیر مراحل قانونی تحویل مقامات قضایی شدند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز