خبرگزاری کار ایران

مدیر باغبانی جهاد کشاورزی کردستان خبرداد:

امسال توت فرنگی دیرتر روانه بازار خواهد شد

asdasd
کد خبر : ۷۶۳۹۳۵

مدیر باغبانی جهاد کشاورزی کردستان گفت: امسال توت فرنگی دیرتر روانه بازار خواهد شد.

به گزارش ایلنا، زاهد حاجی میرزایی گفت: امسال به دلیل سرما و پایین بودن دمای هوا ، فصل رشد محصولات استان دیرتر شروع شده و توت فرنگی نیز نسبت به سال‌های گذشته دیرتر برداشت می‌شود.

حاجی میرزایی با بیان اینکه پیش بینی می‌شود امسال ۴۶ هزار تُن توت فرنگی از سطح مزارع استان برداشت شود افزود: تاکنون زمان برداشت این محصول آغاز نشده است.

البته پیش بینی برداشت توت فرنگی کردستان ۵۰ هزار تُن بود که به دلیل بارندگی شدید ، تگرگ و سرمای هوا چهار هزار تُن از این محصول خسارت دید.

اولین نوبرانه‌های توت فرنگی استان معمولا اواخر اردیبهشت است و پارسال ۴۰ هزار تُن توت فرنگی از سطح مزارع استان برداشت شد.

به گفته حاجی میرزایی در حال حاضر نزدیک به چهار هکتار توت فرنگی گلخانه‌ای در استان وجود دارد که در خارج از فصل برداشت ، قابلیت تولید و عرضه دارد.

در حال حاضر بیشترین میزان تولید و سطح زیر کشت توت فرنگی کشور مربوط به استان کردستان بوده و توت فرنگی استان در کشور یک برند است.

به گفته مدیر باغبانی جهاد کشاورزی کردستان ۶۰ تا ۷۰ درصد توت فرنگی کردستان به خارج از استان صادر می‌شود که بازار هدف آن تهران است.

وی به اجرای طرح تونل‌های پلاستیکی در سطح ۳۰۰ مترمربع از مزارع توت فرنگی روستای گزنه برای کاهش آسیب‌های بارندگی اشاره کرد و گفت: تمام مزارع استان به سمت این طرح هدایت می‌شود.

علاوه بر این تونل‌های پلاستیکی در سطح ۳ هزارو ۶۰۰ مترمربع از مزارع توت فرنگی را خود مردم اجرا کرده اند تا هم در پاییز و بهار تولید محصول داشته باشند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز