خبرگزاری کار ایران

رئیس اداره آموزش و پرورش استثنایی گیلان خبر داد:

سنجش سلامت ۳۷ هزار دانش آموز گیلانی

asdasd
کد خبر : ۷۶۲۶۵۱

رئیس اداره آموزش و پرورش استثنایی گیلان گفت: سلامت بینایی، شنوایی، ضریب هوشی و نمودار رشد ۲۲هزار کودک بدو ورود به پایه اول و ۱۵هزار پیش دبستانی گیلان سنجش می‌شود.

به گزارش ایلنا از رشت، رئیس اداره آموزش و پرورش استثنایی گیلان در جمع خبرنگاران اظهار داشت: طرح سنجش نوآموزان بدو ورود به دبستان و پیش دبستانی از اواخر خرداد آغاز می‌شود.

رقیه کریمی افزود: در این طرح سلامت بینایی، شنوایی، ضریب هوشی و نمودار رشد ۲۲هزار کودک بدو ورود به پایه اول و ۱۵هزار پیش دبستانی سنجش می‌شود.

وی با اشاره به اینکه سلامت جسمانی و آمادگی تحصیلی نوآموزان در ۲مرحله مقدماتی و تخصصی  سنجش می‌شود گفت: مرحله مقدماتی شامل ارزیابی بینایی، دید رنگ، شنوایی، گفتاری، آمادگی تحصیلی، توده بدنی، وزن و قد، غربالگری اختلالات دهان و دندان، جلدی و اوتیسم است.

رئیس اداره آموزش و پرورش استثنایی گیلان به معاینه بالینی و تخصصی نو آموزان نیز اشاره کرد و افزود: در مرحله دوم کودکانی که از نظر کارشناسان مشکوک شناخته شوند، برای بررسی دقیق‌تر و معاینات تخصصی بینایی، شنوایی، و آمادگی تحصیلی به پزشکان ارجاع داده می‌شوند.

رقیه کریمی گفت: نوآموزانی که نیاز به ارزیابی تخصصی نداشته باشند پس از دریافت پروانه سلامت به دبستان مورد تقاضای ثبت نام معرفی می‌شوند.

وی افزود:پارسال سلامت ۲۰هزار و ۷۹۵نوآموز بدو ورود به پایه اول دبستان و ۱۰هزار و ۵۶۹کودک پیش دبستانی سنجیده شدند.

رئیس اداره آموزش و پرورش استثنایی استان گیلان به فعالیت ۵۰مدرسه استثنایی در گیلان اشاره کرد و گفت: از این تعداد ۴۷مدرسه دولتی و ۳مدرسه غیردولتی است.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز