خبرگزاری کار ایران

با حکم وزیر بهداشت؛

مدیرکل همکاری‌های بین­‌الملل وزارت بهداشت ابقا شد

asdasd
کد خبر : ۷۶۲۴۰۴

وزیر بهداشت در حکمی، محسن اسدی لاری را در سمت خود به عنوان مدیرکل همکاری های بین­ الملل وزارت بهداشت، ابقا کرد.

به گزارش ایلنا، وزیر بهداشت در حکمی، محسن اسدی لاری را در سمت خود به عنوان مدیرکل همکاری های بین­ الملل وزارت بهداشت، ابقا کرد.

 متن این حکم به شرح زیر است؛

جناب آقای دکتر محسن ا­سدی لاری

باتوجه به سوابق ارزنده جنابعالی­، بدینوسیله به عنوان مدیرکل همکاری های بین ­الملل ابقا می‌شوید. امید است با هماهنگی معاونین محترم و کلیه مدیران و بخش­های مرتبط در داخل و خارج از وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی و با اتکال به خداوند و پیروی از مشی اعتدال دولت تدبیر و امید در انجام امور و وظایف محوله موفق باشید.

حسب شیوه صدور احکام­، انتظارات اینجانب از جنابعالی و حوزه تحت مدیریت به شرح ذیل است:

1- جمهوری اسلامی ایران در سالهای پس از انقلاب دستاوردهای گرانبهایی در عرصه نظام سلامت دارد که امروز می­ تواند به عنوان یکی از مراکز مهم و مورد توجه کشورهای در حال توسعه در این زمینه باشد. شایسته است جنابعالی و همکاران ارجمندتان در برجسته تر نمودن و نمایاندن نقاط قوت نظام ارائه خدمات بهداشتی­، درمانی و آموزش پزشکی کشور به جهان راهکارهای جذاب­ تر و عالمانه­ تری برگزینید. بی­ تردید مدیران و کارشناسان مجرب کشورمان ­امروز می­ توانند حداقل برای کشورهای شرق مدیترانه در توسعه زیرساخت­ها و پیاده نمودن PHC و UHC بعنوان مشاورین ارشد موثر باشند.

2- نظام سلامت امروز ما از نظر سخت­افزار و نرم­افزار به مراتب کمتر از بعضی از کشورهای منطقه شرق مدیترانه نیازمند الگوپذیری از برنامه­ های بیرونی است.  لذا مراقبت فرمائید تا برنامه ­های جهانی قبل از انطباق با شرایط علمی­، فرهنگی­، اجتماعی­، اقتصادی و اعتقادی­کشورمان پابه عرصه­های اجرائی نگذارد.

گرچه تعامل با جهان و پرهیز از انزواجوئی نیز باید در صدر برنامه­های جنابعالی باشد­، مع­الوصف این تفاوت در منزلت و جایگاه رفیع کشورمان نیز بی تردید باید مورد توجه قرار گیرد.

3- در سفرهای خارجی و تیم هائی که برای برنامه های مختلف اعزام می شوند:

اولا: ضرورت اعزام باید محرز باشد.

ثانیا: حداقل نفرات اعزام شوند.

ثالثا: استفاده از شرایط VIP همچون بلیط First و بیزینس کلاس حتی برای وزیر و معاونین ممنوع می­ باشد.

رابعا: در صورتیکه امکانات اقامتی همچون اقامتگاه دولتی در سفارتخانه­ ها و غیره وجود دارد، پرداخت هزینه هتل و ­هزینه­ های متفرقه جایز نمی­ باشد و مراعات صرفه­ جوئی و حفظ بیت ­المال باید مورد توجه قرار گیرد.

4- در شرایط تحریم­ های ظالمانه آمریکا علیه ملت شریف ایران، انتظار می­ رود تمام امکانات و مراودات در جلب مشارکت و همراهی کشورهای دیگر جهت تهیه دارو و تجهیزات پزشکی با راه های دیپلماتیک به کار گرفته شود.

یقینا با تجربه ای که در جنابعالی سراغ دارم در این راستا انشاء الله موثر خواهید بود.

5- در شرایطی که دولت آمریکا تلاش می­ کند، رابطه دیپلماتیک و اقتصادی کشورمان را با کشورهای جهان قطع کند، برگزاری و میزبانی­ اجلاس­ های بین ­المللی و منطقه­ ای و تنظیم تفاهم­ نامه­ های همکاری با دیگر کشورها در زمینه­ های مرتبط می­ تواند در تقویت جایگاه کشورمان و همچنین به تضعیف موقعیت جنگ افروزان آمریکا و صهیونیسم کمک نماید.

توفیق جنابعالی را از خداوند بزرگ مسئلت دارم.

سعید نمکی

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز