خبرگزاری کار ایران

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری یزد:

قدمت استخوان‌های پیدا شده در قلعه تاریخی نهایتا ۱۰۰ سال است

asdasd
کد خبر : ۷۶۲۳۶۲

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری یزد درخصوص کشف استخوان‌های پیدا شده در قلعه تاریخی رضاآباد گفت: با توجه به قدمت این قلعه، نهایتا ممکن است تاریخ این اسکلت‌ها به صد سال پیش بازگردد اما باید در انتظار اعلام نتیجه پزشک قانونی باشیم.

به گزارش خبرنگار ایلنا، قلعه تاریخی رضاآباد در ۵۷ کیلومتری شهرستان بافق و در نزدیکی شهر نوق قرار گرفته. بنایی تاریخی با مالکیت شخصی که تاکنون در فهرست آثار ملی کشور به ثبت نرسیده است. زمانی که مالک مشغول مرمت بنا بود چند اسکلت پیدا کرد و این مهم را به نیروی انتظامی شهرستان اطلاع داد.

سیدمصطفی فاطمی (مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری یزد) با اشاره به کشف دو اسکلت انسان در قلعه تاریخی رضا آباد شهرستان بافق، گفت: با توجه به آنکه این قلعه ثبت ملی نبود، از این رو مالک لزومی برای هماهنگی با میراث فرهنگی جهت مرمت بنا نداشت اما بهتر آن بود که با ما هماهنگ می‌کرد.

او با اشاره به آنکه اکنون این استخوان‌ها در اختیار پزشک قانونی هستند تا تاریخ و دلیل فوت آنها سنجیده شود، گفت: باتوجه به آنکه قدمت این قلعه بیش از ۱۰۰ سال نیست از این رو این احتمال را می‌دهیم که قدمت استخوان‌های پیدا شده نهایتا صد سال باشد. باید در انتظار اعلام نتیجه پزشک قانونی باشیم. بعید می‌دانم که شی دیگری هم در این محوطه پیدا شود. با این وجود اخطارهای لازم برای ادامه مرمت قلعه به مالک داده شده تا طرح را برای بررسی‌های بیشتر به میراث فرهنگی یزد ارائه دهد.

فاطمی همچنین از انجام بررسی‌هایی در اطراف قلعه تاریخی رضاآباد خبر داد و گفت: کارشناسان ما چیز خاص دیگری در اطراف این قلعه پیدا نکردند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز