خبرگزاری کار ایران

معاون فنی و مهندسی آبفای استان تهران خبر داد:

14هزار و 500 میلیارد ریال اعتبار برای طرح‌های فاضلاب

asdasd
کد خبر : ۷۶۲۲۷۲

معاون فنی و مهندسی آبفای استان تهران گفت: امسال حدود 14هزار و 500میلیارد ریال اعتبار برای طرح‌های فاضلاب استان تهران در نظر گرفته شده است.

به گزارش ایلنا، سیدعلیرضا ساداتی‌فرد درباره پروژه‌های کلان آبفای استان تهران در بخش فاضلاب گفت: با این‌که 77درصد از شبکه جمع‌آوری فاضلاب در کلان‌شهر تهران اجرا شده، اما بخشی از آن هنوز متصل نشده و دلیل آن تکمیل‌نبودن تصفیه‌خانه‌های فاضلاب است که به همین منظور یکی از برنامه‌های مهم ما در بخش فاضلاب تکمیل مدول‌های 7 و 8 تصفیه‌خانه فاضلاب جنوب تهران است.

ساداتی فرد افزود: مدول‌های 7 و 8 تصفیه‌خانه فاضلاب جنوب تهران با اعتباری بیش از 10 هزار میلیارد ریال و به ظرفیت 230 هزار مترمکعب در شبانه‌روز‌ حدود یک میلیون و 200 هزار نفر را زیر پوشش قرار می‌دهد.

 او با تاکید بر عقب‌ماندگی روند ساخت شبکه و تاسیسات فاضلاب در سایر شهرهای استان تهران، گفت:  برنامه‌ریزی شده است که عملیات اجرایی احداث  8 مدول تصفیه‌خانه فاضلاب برای 10 شهر استان تهران به ظرفیت مجموع 235هزار متر مکعب در شبانه‌روز برای زیر پوشش‌ قراردادن یک میلیون و 394هزار نفر با 9700 میلیارد ریال اعتبار آغاز شود که چهار مدول آن در نیمه اول سال و چهار مدول دیگر در نیمه دوم سال عملیاتی می‌شود.

 معاون مهندسی و توسعه آبفای استان تهران درباره سایر طرح‌های فاضلاب در تهران گفت: تصفیه‌خانه فاضلاب غرب تهران (فیروز بهرام) در چهار مدول و با ظرفیت تصفیه520 هزار مترمکعب در شبانه‌روز از دیگر طرح‌های آبفای استان تهران است که تاکنون 40درصد پیشرفت فیزیکی داشته است و بخشی از اعتبارات آن از طریق بانک توسعه اسلامی تامین شده است.

ساداتی‌ فرد افزود: 12 کیلومتر تونل فاضلاب‌رو غرب تهران که به روش حفاری مکانیزه در حال انجام است به تصفیه‌خانه فاضلاب غرب تهران (فیروز بهرام) منتهی خواهد شد که تاکنون هشت کیلومتر از این تونل یعنی حدود 60درصد آن انجام شده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز