خبرگزاری کار ایران

وزیر علوم خبر داد:

حمایت بیشتر از نشریات علمی انجمن‌های علمی تخصصی

asdasd
کد خبر : ۷۶۲۱۸۵

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری با اشاره به تغییر آئین‌نامه نشریات علمی کشور گفت: آئین‌نامه نشریات علمی با هدف گزارش اختیارات دانشگاه‌ها و مراکز پژوهش و فناوری، انجمن‌های علمی و همچنین تقویت ناشران معتبر کشور و در راستای سیاست‌های دولت تدبیر و امید مبنی بر تمرکززدایی بازنگری و ابلاغ شد.

به گزارش ایلنا، منصور غلامی وزیر علوم، تحقیقات و فناوری با بیان اینکه آئین‌نامه نشریات علمی کشور تغییر یافته درخصوص این تغییرات اظهار داشت: در آئین‌نامه جدید سیاست‌ها، استانداردها، ضوابط کلی و شرایط تأسیس قید شده است و متقاضیان واجد شرایط انتشار نشریه می‌توانند بدون مراجعه به وزارت علوم، تحقیقات و فناوری برای اخذ مجوز، در چارچوب استانداردها و ضوابط اعلام شده نسبت به انتشار نشریه اقدام نمایند.

وزیر علوم درخصوص نحوه ارزیابی مجلات نیز گفت: از این پس به جای صدور گواهی اعتبار علمی با عناوین «علمی-پژوهشی» یا «علمی-ترویجی» نشریات علمی اعم از آنهایی که تاکنون از کمیسیون نشریات علمی گواهی اعتبار علمی دریافت کرده‌اند و آنهایی که از این پس برای ضوابط جدید ایجاد می‌شوند، در صورت داشتن شرایط از طریق ثبت اطلاعات خود در سامانه نشریات، در فرایند ارزیابی سالانه قرار می گیرند. کمیسیون نشریات، آن‌ها را بر اساس شاخص‌ها ارزیابی و رتبه آن‌ها را در سامانه اعلام می‌کند. این رتبه در کلیه ارزشیابی‌ها ملاک عمل خواهد بود.

غلامی در پایان درباره نحوه حمایت از نشریات با توجه به ضوابط جدید اظهار داشت: بر اساس سیاست‌های جدید در این آئین‌نامه، نشریات علمی انجمن‌های علمی تخصصی یا نشریاتی که با مشارکت این انجمن‌ها منتشر می‌شوند مورد حمایت بیشتری قرار خواهند گرفت.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز