خبرگزاری کار ایران

ضرورت مدیریت عالمانه دانشگاه‌ها در حل مسائل کشور

asdasd
کد خبر : ۷۵۱۳۰۶

رییس مرکز تحقیقات سیاست علمی کشور گفت: باید حضور فکری و اثرگذاری دانشگاه‌ها برای حل مسائل کشور تقویت شود.

به گزارش خبرنگار ایلنا، وحید احمدی، رییس مرکز تحقیقات سیاست علمی کشور در نشست هم اندیشی وزیر علوم، تحقیقات و فناوری با استادان و صاحبنظران برجسته دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی کشور با اشاره به این اینکه این نشست دنباله اولین نشستی است که در سال ۹۷ برگزار شد، گفت: در اولین نشست بحث گستردگی دانشگاه‌ها، بودجه، آیین نامه ارتقا، معیشت استادان، اخلاق پژوهشی، ارتباط جامعه و صنعت، افزایش اختیار اساتید و دانشگاه‌ها،  نقش دانشگاه‌ها در حل مسائل جامعه و... در آن جلسه مطرح شد.

وی ادامه داد: همه نظرات جمع بندی و پس از آن در جلسات بعدی این محورها دسته بندی شد و نهایتا تصمیم بر این شد که این نشست‌ها در سال‌های آتی به صورت تخصصی‌تر با تجزیه و تحلیل ادامه پیدا کند. همچنین قرار بر این شد بعد از تحلیل نظرات و موضوعات آنها را به عنوان پیشنهادات کاربردی ارائه دهیم. مقام معظم رهبری روی محورهای علم و پژوهش تاکید داشته‌اند و محورهای بعدی عدالت، اخلاق و مبارزه با فساد و... است.
 
رییس مرکز تحقیقات سیاست علمی کشور گفت: در ابتدای سال ۹۸ باز مقام معظم رهبری نکاتی را مطرح کردند و مشکلات اقتصادی را جزو محوری‌ترین مشکلات مطرح کردند، مشکلات کارخانجات و تعطیلی آنها نیز از  جمله مسائل اقتصادی است. در کنار اینها بحث حضور فکری و اثرگذاری دانشگاه‌ها جهت حل مسائل تقویت می‌یابد. دانشگاه باید مدیریت و حضور عالمانه در این زمینه داشته باشد. پس از گفتگوها در نهایت بنا بر این شد موضولات در قالب دو محور اساسی: ۱- تعامل دانشگاه با جامعه (آسیب شناسی وضع موجود، ارائه مدل در رفع آثار اقتصادی، اجرای اقتصاد مقاوتی، مسائل زیست محیطی،...) ۲-  نظام مدیرت آموزش عالی بررس شود. 
 
احمدی در پایان تاکید کرد: ما در جلسات و نشست‌هایی که تاکنون در این زمینه برگزار شده است اقداماتی انجام داده‌ایم که عبارتند از مکاتبه با دانشگاه‌ها جهت معرفی نماینده، مکاتبه با نمایندگان دانشگاه‌ها، پژوهشگاه‌ها و پارک‌های علم و فناوری  جهت ارائه دیدگاه‌ها و نظرات حول محورهای نشست، دریافت نقطه نظرات استادان صاحب‌نظر در خصوص محورهای نشست و در نهایت جمع بندی تدوین کتابچه.
انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز