خبرگزاری کار ایران

مدیر جهاد کشاورزی بابل خبر داد:

تولید 30 تن گل محمدی و 10 هزار لیتر گلاب در بابل

asdasd
کد خبر : ۷۶۲۰۶۶

مدیر جهاد کشاورزی بابل گفت: امسال با کشت گل محمدی در 10هکتار از اراضی بالادست این شهرستان، 30 تن گل محمدی و 10 هزار لیتر گلاب تولید شد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، سید احمد طاهری با بیان اینکه گل محمدی از مهم‌ترین انواع گل‌های رز در دنیا و از مشهورترین گیاهان در تاریخ باغبانی است، گفت: این گل به علت داشتن رایحه فوق‌العاده و تنوع ارقام، در بسیاری از مناطق دنیا کشت می‌شود.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان بابل ادامه داد: در این شهرستان علاوه بر مناطق کوهستانی و بالا دست، گل محمدی  به صورت پایلوت چند سالی است که در منطقه دشت هم به صورت خالص و هم ترکیبی در بین فواصل کاشت درختان میوه کشت شده و برنامه توسعه کشت در دست اجراست.

وی با اشاره به اینکه گل محمدی عملکرد اقتصادی مناسبی را در پی داشته به گونه ای که درآمد ناخالص آن 90 تا 100 میلیون تومان در هکتار است، افزود: کشاورزان علاقمند می‎توانند با مراجعه به مدیریت جهادکشاورزی شهرستان و عقد قرارداد با کارگاه مربوطه گل تولیدی را کیلویی 25 هزارتومان به فروش برسانند. 

این مسوول با اشاره به ویژگی های خوراکی و درمانی گل محمدی گفت: امسال  با  کشت گل محمدی در سطح 10هکتار از اراضی بالادست این شهرستان، 30 تن گل محمدی و 10 هزار لیتر گلاب به روش تقطیر در این شهرستان تولید شد.

طاهری خاطرنشان کرد: گل محمدی در صنایع غذایی، داروسازی و عطرسازی جایگاه ویژه‌ای دارد.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز