خبرگزاری کار ایران

مدیر جهاد کشاورزی گلوگاه:

ترویج کشت گیاهان دارویی راهکاری مهم برای افزایش درآمد کشاورزان / 10 هکتار از اراضی دولتی گلوگاه به کشت گیاهان دارویی واگذار شد

asdasd
کد خبر : ۷۱۵۶۵۳

مدیر جهاد کشاورزی گلوگاه گفت : 10 هکتار از اراضی دولتی گلوگاه جهت کشت گیاهان دارویی به شرکت تعاونی زنان روستای تیرتاش واگذار شد.

به گزارش خبرنگار ایلنا از گلوگاه، ترویج کشت گیاهان دارویی راهکاری مهم برای افزایش درآمد کشاورزان است و به نوعی گیاهان دارویی، گنجی در دل خاک های مازندران است که باید با ترویج این کشت برای توسعه درآمد کشاورزان اقدام کرد.

شهرستان گلوگاه در شرق مازندران از جمله شهرستان های محروم استان مازندران است که به دلیل نبود صنایع اقتصادی و مولد فراوان در منطقه، قریب به اتفاق جوانان این منطقه بیکار و غالبا" به شغل پرخطر دکل بندی می پردازند و با وجود زمین های حاصلخیز برای کشت گیاهان دارویی، از درآمدزایی در این بخش سالیان سال محروم بودند.

وجود تنوع گونه های گیاهی در مازندران که نزدیک به 20 نوع گیاه دارویی در استان مازندران قابل کشت است و همچنین وجود گونه های سازگار در اراضی پایین دست و میان بند و ارتفاعات، سطح زیر کشت گیاهان دارویی، شرایط کشت گیاهان دارویی و خواص آن ها، اشتغال زایی دراین بخش را برای فارغ التحصیلان و کشاورزان و افراد جویای کار فراهم کرده است.

در سال های اخیر با توجه به توسعه کشت گیاهان دارویی و فراهم بودن شرایط در گلوگاه برای کشت این گیاهان، جهاد کشاورزی شهرستان گلوگاه، تلاش برای توسعه کشت گیاهان دارویی در اراضی شیب دار، زمین های بایر و اراضی دولتی را در دستور کار قرار داده است تا از این طریق ضمن توسعه این کشت، درآمدزایی مناسبی انجام و بیکاری شهرستان را کاهش دهد.

مدیر جهاد کشاورزی در رابطه با کشت گیاهان دارویی در گلوگاه گفت : 10 هکتار از اراضی دولتی گلوگاه جهت کشت گیاهان دارویی به شرکت تعاونی زنان روستای تیرتاش واگذار شد.

غلامرضا قنبری در گفت و گو با خبرنگار ایلنا اظهار کرد: تنوع کشت گیاهان دارویی در شرق مازندران و گلوگاه و مقبولیت گیاهان دارویی در بازار جهانی موجب شده است که کشت این گیاهان در دستور کار قرار گیرد.

وی بیان داشت: برای این منظور و افزایش کشت گیاهان دارویی، 10 هکتار از اراضی دولتی روستای تیرتاش شهرستان گلوگاه برای کشت گیاهان دارویی به شرکت تعاونی زنان روستایی تیرتاش گلوگاه واگذار شد.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان گلوگاه گفت : کارگاه تولید عرقیات گیاهی به مساحت 270 مترمربع با مشارکت سفارت ژاپن، جهاد کشاورزی و همیاری اعضاء شرکت تعاونی در سال 94 کلنگ زنی و در سال 96 با حضور سفیر ژاپن و مقامات استانی و شهرستانی افتتاح و تحویل شرکت تعاونی شد و با واگذاری زمین تولید و کشت گیاهان دارویی قوت می گیرد.

قنبری افزود: شرکت تعاونی زنان روستایی تیرتاش یکی از تشکل‌های مردم‌نهاد موفق در بخش فعالیت‌های ترویجی است که با حضور 400 عضو در زمینه تولید عرقیات گیاهی و با هدف توانمند سازی زنان روستایی در حال فعالیت است.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز