خبرگزاری کار ایران

رئیس کل دادگستری یزد:

عمده مشکل واحدهای صنعتی قراردادهای بانکی است/ درخواست تقسیط و بخشش جرایم

asdasd
کد خبر : ۷۶۱۷۶۴

رئیس کل دادگستری یزد با بیان اینکه بخش عمده ای از مشکلات حوزه تولید و صنعت مربوط به مسائل بانکی است گفت: عمده مشکل واحدهای صنعتی قراردادهای بانکی است.

به گزارش خبرنگار ایلنا، محمدرضا حبیبی در دوازدهمین نشست ستاد اجرای سیاست های اقتصاد مقاومتی در قوه قضائیه اظهار داشت: عمده مشکلات مطرح شده توسط واحدهای تولیدی مربوط به تسهیلات بانکی و درخواست تقسیط و بخشش جرائم است.

وی با بیان اینکه هدف از ایجاد ستاد استانی اجرای سیاست های اقتصاد مقاومتی در قوه قضائیه، حمایت از بخش های تولید حوزه صنعت، کشاورزی و کمک به رونق تولید در استان است ادامه داد: دستورالعمل پیگیری اجرای سیاست های کلی اقتصاد مقاومتی در راستای امنیت سرمایه گذاری، رفع موانع حقوقی، قضایی تولید و اشتغال و مبارزه با مفاسد اقتصادی در چارچوب وظایف و اختیار قوه قضاییه از وظایف این ستاد است.

رئیس کل دادگستری یزد با تاکید بر اینکه رفع موانع حقوقی در حوزه تولید در وظایف این ستاد است اضافه کرد: در همین راستا پیشنهاد ما این است، در فرآیندهای بانکی به گونه ای عمل شود تا هم تسهیلات با بهره مناسب به واحدها پرداخت شود و هم به تولید و سرمایه در گردش واحدها آسیب وارد نشود.

وی از دیگر گلایه فعالان صنعتی و تولیدی استان را وثیقه های بانکی برشمرد و عنوان کرد: بانک ضمن پذیرش وثیقه های مورد توجه، سعی کنند در توثیق ها از متقاضیان به گونه ای اخذ شود که در صورت احتساب اصل، سود و جرائم، چندین برابر همه اینها نشود.

حبیبی با بیان اینکه رسیدگی به درخواست و مکاتبه واحدهای صنعتی در ستاد اجرای سیاست های اقتصاد مقاومتی در قوه قضائیه در اولویت است اظهار داشت: آنچه برای ما مورد توجه است حمایت جدی و همه جانبه از تولید و صنعت استان و رفع موانع و مشکلاتی در چارچوب قانون بر اساس دستورالعمل ها است.

وی با اشاره به اجرای بیش از 90 درصد مصوبات ستاد اجرای سیاست اقتصاد مقاومتی در سال گذشته افزود: با توجه به حجم درخواست ها برای حل مشکلات بانکی، در راستای رونق و تداوم روند تولید مهلت هایی برای پرداخت اصل و فرع تسهیلات دریافتی داده شد.

به گزارش ایلنا، رفع مشکل سه شرکت تولیدی در بخش های کشاورزی و دامپروری، محصولات پزشکی و صنعتی در این نشست مورد بررسی قرار گرفت.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز