خبرگزاری کار ایران

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی یزد:

رونق تولید در امتداد حمایت از کالای ایرانی است / نیمی از مصوبات ستاد اقتصاد مقاومتی اجرایی نشد

asdasd
کد خبر : ۷۴۳۳۰۲

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی یزد با اشاره به برنامه های دولت بر اساس نامگذاری سال جدید گفت: رونق تولید در امتداد حمایت از کالای ایرانی است.

به گزارش خبرنگار ایلنا، سیدمجتبی حسینی پور در نخستین نشست ستاد راهبری و مدیریت اقتصاد مقاومتی یزد در سال جاری با بیان اینکه نیمی از مصوبات ستاد اقتصاد مقاومتی در سال گذشته اجرایی نشد اظهار داشت: در سال جاری برای رونق تولید، حمایت از کالای ایرانی را مد نظر قرار دادیم که امیدواریم بتوانیم به تحقق آن جامه عمل بپوشانیم.

وی با اشاره به بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی عنوان کرد: راه حل تحقق بیاینه گام دوم توجه به سیاست های ابلاغی اقتصاد مقاومتی است که الگویی الحام بخش و فرصتی مناسب برای تحقق حماسه اقتصادی است.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی یزد ادامه داد: افزایش سهم تولید و صادرات و محور قرار دادن بخش تولید و اقتصاد با نگاه به بخش خصوصی از جمله برنامه هایی بود که سال گذشته در راستای تحقق اقتصاد مقاومتی دنبال شد.

وی اضافه کرد: استفاده از ظرفیت اجرای هدفمندی یارانه ها، افزایش تولید داخلی نهادها، ایجاد ذخایر راهبردی، ترویج مصرف کالاهای داخلی و ارتقای کیفیت و برنامه ریزی برای تولید همچنین حمایت همه جانه و هدفمند برای رشد و توسعه صادراتی از دیگر اقدامات در این زمینه بود.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی یزد با بیان اینکه برای تحقق نام سال 98 به کمک بخش خصوصی نیاز داریم تا راهکارها و نقطه نظرات ارائه شود افزود: بخش خصوصی به صورت مکتوب پیشنهادات و نظرات متناسب با رونق تولید را به دبیرخانه ستاد اقتصاد مقاومتی ارائه کند.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار یزد هم در این نشست اظهار داشت: انتظار داریم بخش خصوصی بتواند فرایندها را بهتر از دولتی ها تعریف و ارائه کند و مباحث اقتصادی استان به ویژه در بحث رونق تولید ارائه شود.

مسعود عظیمی ادامه داد: نیاز است در شهرستان ها دستگاه های اجرایی یک پروژه برجسته و تحول زا که تاثیر خوبی بر استان هم داشته باشد معرفی کنند.

وی با بیان اینکه بیش از 100 دستگاه اجرایی داریم که نیمی از آن ها می توانند پروژه تعریف کنند افزود: در خصوص مسئولیت اجتماعی نیز هرکس وظایفی دارد که اگر تعریف شده ارائه شود توسعه برای مردم نیز جذاب خواهد شد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار یزد بیان داشت: توسعه در اقتصاد نیز باید همه جانبه باشد و به خدمات و صنعت و کشاورزی توجه داشته باشد لذا برای رونق اقتصادی باید مصرف را تحریک کرد تا رونق تولید نیز دیده شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز