خبرگزاری کار ایران

دیلی بیست گزارش داد؛

ترامپ و اعضای دولتش در قبال ایران اشتباه کردند

asdasd
کد خبر : ۷۶۰۹۲۰

«دیلی بیست» در گزارشی به تلاش دولت آمریکا برای اغراق در مورد تهدید ایران اشاره کرد.

به گزارش ایلنا به نقل از دیلی ‌بیست، شورای امنیت ملی آمریکا یکشنبه گذشته اعلام کرد که آمریکا  یک ناو گروه و نیروی بمب‌افکن را در واکنش به  هشدارهای نگران‌کننده‌ای که  از سوی ایران دریافت‌ کرده است، به منطقه خلیج‌فارس اعزام می‌کند. این تصمیم نگرانی‌های جهانی را در مورد امکان تقابل نظامی بین ایران و آمریکا بالا برد. از سوی دیگر چند منبع دولتی تصمیم بولتون را تحت تاثیر اطلاعاتی دانستند که وی از منابع اطلاعاتی دریافت کرده بود. بر این اساس، منابع اطلاعاتی بولتون را قانع کرده بودند که ایران در پی درگیری با نیروهای آمریکایی است. بولتون هم این موضوع را جدی گرفت و دستور اعزام ناوهای جنگی به خلیج فارس را صادر کرد.

این در حالی است که تعدادی از منابع آگاه در این مورد اظهار کردند، ترامپ و اعضای دولتش اشتباه کرده‌اند و تهدید را خیلی بزرگ‌تر و اغراق‌شده‌تر از چیزی که هست، نشان می‌دهند.

یکی از مقام‌هایی آمریکایی که نامش منتشر نشد،  گفت: در واقع شرایط به گونه‌ای نیست که دولت بخواهد اطلاعاتی تحریف شده را دریافت کند تا بخواهد متناسب با شرایط ایجاد شده جوسازی کند.

یکی دیگر از مقامات آمریکایی نیز گفت: واکنش دولت ترامپ در مورد تهدیدهای حاضر، اغراق شده است این درست است که تهدید وجود دارد اما در این حد بزرگ نیست.

این مقام آمریکایی  در ادامه هم چنین افزود: اقدام‌های دولت آمریکا برای این است که ما به ایران بگوییم متوجه اعمال آنها هستیم و آنها را مسئول اقداماتشان می‌دانیم.

یکی دیگر از مقام‌‌های آمریکایی نیز در ادامه در مورد استقرار ناو در خلیج فارس گفت : این حرکت  به معنای ارسال پیامی روشن و بر طرف کردن هر گونه ابهام است. ما می‌خواهیم امکانات خود را نشان دهیم و بگوییم که در صورت لزوم، چه امکاناتی می‌خواهیم به منطقه بیاوریم.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز