خبرگزاری کار ایران

واشنگتن فری‌بیکن گزارش داد؛

موقعیت پیچیده ترامپ برای تمدید یا لغو معافیت‌های نفتی

asdasd
کد خبر : ۷۳۹۲۴۵

پایگاه «واشنگتن فری بیکن» در گزارشی به موقعیت پیچیده رئیس‌جمهوری آمریکا برای تصمیم‌گیری درباره لغو یا تمدید معافیت‌های خریداران نفت ایران پرداخت.

به گزارش ایلنا به نقل از واشنگتن فری بیکن، دولت دونالد ترامپ پس از اعطای معافیت از تحریم‌های نفتی ایران به هشت کشور در وضعیت دیپلماتیک پیچیده‌ای قرار گرفته‌ است.

اکنون با نزدیک شدن به پایان  معافیت‌ها در ماه می، بسیاری از کشورها تلاش برای تمدید معافیت‌ها  را آغاز کرده‌اند که این اتفاق مورد خشم دشمنان ایران در واشنگتن قرار گرفته‌ است. این افراد از ترامپ می‌خواهند به وعده خود برای فشار حداکثری بر تهران عمل کند.

این در حالی است که کشورهای اروپایی  با راه‌های مختلف در تلاش برای دور زدن تحریم‌های آمریکا به دنبال حفظ برجام هستند.

گزارش‌ها حاکی از آن است که کشورهای هند و کره ‌جنوبی به دنبال تمدید معافیت‌ها و دریافت معافیت‌های جدید برای واردات نفت از ایران هستند.

دولت آمریکا اعطای معافیت‌های جدید به این کشورها را رد نکرده ولی مقام‌های آمریکایی اعلام کردند  که تمدید معافیت‌ها تمایل واشنگتن نیست. اما در عین حال به نظر می‌رسد که  برخی از مقام‌های دولت ترامپ نیز برای جلوگیری از اختلاف و نزاع بین اروپا و آمریکا خواهان تمدید معافیت‌های پیشین هستند.

کشمکش بر سر این معافیت‌ها در واقع نشان‌دهنده این موضوع در داخل دولت ترامپ است که تا کجا می‌توان بر ایران فشار وارد کرد.

برخی از سران آمریکایی موافق تمدید معافیت‌ها هستند تا از این طریق با افزایش بی‌رویه قیمت نفت در بازار جهانی روبه‌رو نشویم و برخی دیگر تمدید این معافیت‌ها را در واقع تسلیم ترامپ در مقابل ایران می‌دانند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز