خبرگزاری کار ایران

علی‌اکبر گروسی خبر داد:

آزادی 370 زندانی جرائم غیرعمد توسط ستاد دیه آذربایجان‌غربی

asdasd
کد خبر : ۷۶۰۵۷۳

رییس‌کل دادگستری آذربایجان‌غربی گفت: تعداد 370 نفر با جمع کل بدهی بالغ بر۳۸۲میلیارد و ۹۲۹ میلیون و ۳۷۳ هزار و ۹۲۹ ریال با اقدامات انجام یافته توسط ستاد دیه کشور و استان با پرداخت مبلغ ۷۳ میلیارد و ۸۴۰ میلیون و ۴۳۲ هزار و ۲۷۵ ریال آزاد شدند.

علی‌اکبر گروسی در گفت‌و‌گو با خبرنگار ایلنا در ارومیه با اشاره به فرارسیدن ماه مبارک رمضان و ضرورت حفظ و گسترش سنت حسنه گلریزان در جامعه اظهار داشت: رمضان فرصتی است که درهای رحمت الهی به روی بندگان گشوده می‌شود و قطعا اعمال پسندیده در این ماه دارای اجر ویژه‌ای خواهد بود.

وی درادامه گفت: از سنت‌های حسنه و بسیار پسندیده رایج در بین مردم کشورمان که از گذشته دور رایج بوده، گلریزان برای جمع‌آوری کمک‌ به نیازمندان و افرادی است که به دلایل خاصی به مشکل برخورده‌اند.

رییس‌کل دادگستری آذربایجان‌غربی افزود: کمک به زندانیان جرائم غیرعمد از سال1369 و به همت شهید والامقام، سید اسداله لاجوردی در قالب تشکیل ستاد مردمی رسیدگی به امور دیه و کمک به زندانیان نیازمند به منظور منسجم کردن و هدفمند کردن گلریزان‌های برگزار شده شکل رسمی به خود گرفت که تا کنون ادامه داشته و روز‌به‌روز میزان اثرگذاری آن بیشتر می‌شود.

وی یادآور شد: در هفته جاری اعضای جدید هیأت‌امنای دفتر ستاد دیه استان معارفه شدند که امیدواریم حضور آنها موفقیت‌های قابل توجهی را منجر شده و مسیر ستاد دیه استان را به سمت شکوفایی پیش ببرد و شاهد رهایی از بند تعداد زیادی از زندانیان باشیم.

گروسی با اشاره به اهمیت مبالغ جمع‌آوری شده و امانت بودن آنها نزدستاد دیه گفت: اولویت ستاد دیه مصالحه بین شاکی و متشاکی است و حدالامکان باید با ایجاد صلح و سازش در میان طرفین دعوی، موضوع را فیصله داد و در این زمینه باید امانتدار بود و مبالغ جمع‌آوری شده را در جای صحیح و درست هزینه کرد تا حداکثر تعداد ممکن زندانیان واجد شرایط از کمک‌های ستاد دیه بهره‌مند و از زندان آزاد شوند.

وی در پایان با اشاره به عملکرد مطلوب ستاد دیه شعبه استان خاطرنشان کرد: ستاد دیه شعبه استان در سال 1397 عملکرد بسیار مطلوبی را ارائه داده به طوری که تعداد 370 نفر با جمع کل بدهی بالغ بر۳۸۲میلیارد و ۹۲۹ میلیون و ۳۷۳ هزار و ۹۲۹ ریال با اقدامات انجام یافته توسط ستاد دیه کشور و استان با پرداخت مبلغ ۷۳ میلیارد و ۸۴۰ میلیون و ۴۳۲ هزار و ۲۷۵ ریال اعم از پرداخت بلاعوض و تسهیلات بانکی و مصالحه آزاد شدند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز