خبرگزاری کار ایران

توسعه دانشگاه تهران با طرح"شهر دانش"

asdasd
کد خبر : ۷۵۴۱۳۷

رییس دانشگاه تهران گفت: دانشگاه تهران در فعالیت‌های بین المللی بسیار جدی است و یکی از برنامه‌های پنج ساله این دانشگاه توسعه روابط بین الملل است.

به گزارش خبرنگار ایلنا، محمود نیلی احمد آبادی در کنفرانس بین المللی حفاظت از میراث قرن بیستم با عنوان از معماری تا منظر با بیان اینکه دانشگاه تهران میزبانی این کنفرانس را به عهده دارد، گفت: ایران از جمله کشورهایی است که سابقه تمدنی طولانی دارد و از میراثی کهن برخوردار است. داشتن این میراث کهن به ما کمک کرده  موضوع میراث در کلیه برنامه‌های کشور و فعالیت‌های دانشگاهی رنگ و بو و اثر گسترده‌ای داشته باشد.

وی ادامه داد: یکی از مراکزی که در حفظ و توسعه میراث‌ها نقش دارد دانشگاه‌ها هستند. دانشگاه‌ها به عنوان مراکز علمی و مفاهیم مرتبط با موضوع میراث در جامعه نقش بسزایی دارند. دانشگاه تهران چه به لحاظ بنا و چه ساختار و سایر اثرهای مادی و  معنوی ارزشمند و از اثرهای قرن بیستم و از قدیمی‌ترین دانشگاه‌های ایران است.

رییس دانشگاه تهران ادامه داد: در کنار اینها دانشگاه تهران همواره در موضوعات علمی و فنی تاثیر گذار بوده است. ضمن اینکه باستان شناسی یکی از رشته‌های مهم دانشگاه تهران است‌، دانشگاه ما به خوبی سعی کرده نوع میراث و موضوعات مربوط به آن را در نظر داشته باشد.

نیلی با اشاره به طرح توسعه دانشگاه تهران گفت: توسعه دانشگاه با طرح"شهر دانش" در دانشگاه تهران در دستور کار است‌ و هدف آن تبدیل دانشگاه به دانشگاه کارآفرین و نسل سوم است. فضایی که در اطراف دانشگاه است بخشی از تاریخ معاصر ایران را در خود جای داده و در اطراف این طرح مراکز عبادی ادیان مختلف از جمله زرتشتیان قرار دارد و ساختمان‌های متعددی در این مناطق وجود دارد که سعی بر حفظ و توسعه آن داریم.

رییس دانشگاه تهران در پایان اظهار داشت: دانشگاه تهران در فعالیت بین المللی بسیار جدی است و یکی از برنامه‌های پنج ساله این دانشگاه توسعه روابط بین الملل است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز