خبرگزاری کار ایران

رئیس سازمان برنامه و بودجه گیلان مطرح کرد:

سرعت و دقت در آمار لازمه اصلی توسعه در جامعه

asdasd
کد خبر : ۴۲۳۰۷۹

رئیس سازمان برنامه و بودجه گیلان گفت: در دنیای امروز دو ویژگی اصلی سرعت و دقت حائز اهمیت بوده و نمی‌توانیم نسبت به بحث آماری بی‌توجه باشیم.

به گزارش ایلنا  از رشت، کیوان محمدی پیش از ظهر امروز در همایش روز ملی آمار و برنامه‌ریزی با موضوع نقش آمار در برنامه‌ریزی بیان کرد: یکم آبان ماه روز آمار و برنامه‌ریزی در ایران نامگذاری شده است.

رئیس سازمان برنامه و بودجه گیلان  یکی از وظایف سازمان برنامه و بودجه را توسعه و فرهنگ توسعه عنوان کرد و اذعان داشت: در دنیای امروز دو ویژگی اصلی سرعت و دقت حائز اهمیت بوده و نمی‌توانیم نسبت به بحث آماری بی‌توجه باشیم.

وی خاطرنشان کرد: فرهنگ توسعه بدون استفاده از عدد، رقم و آمار امکانپذیر نیست.

رئیس سازمان برنامه و بودجه گیلان بر ترویج فرهنگ توسعه بین مردم تأکید کرد و افزود: فرهنگ توسعه یکی از برنامه‌های موجه و مفیدی است که به آن پرداخته می‌شود.

عضو هیأت علمی دانشگاه تهران نیز در همایش مذکور اظهار کرد: در قرن بیست و یکم تعریف بی‌سوادی تغییر کرده است.

حمید پزشک، آمار را به معنای تجزیه و تحلیل داده ها عنوان کرد و افزود: دیدگاه دیگری به نام بیزی وجود دارد و فلسفه آمار بیزی می‌گوید عدم قاطعیت همه جا وجود دارد.

عضو هیأت علمی دانشگاه تهران، با اشاره به اینکه ندانستن استفاده از رایانه به معنای بی‌سوادی در قرن بیست و یکم است، اذعان داشت: استفاده از آمار جزو ویژگی‌های دنیای امروز محسوب می‌شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز