خبرگزاری کار ایران

با هجوم بی‌سابقه ملخ‌های صحرایی رخ داد؛

زنگ خطر برای کشاورزی زرآباد/ "هندوستان کوچک" در معرض هجوم ملخ‌ها

asdasd
کد خبر : ۷۵۲۹۰۶

با هجوم بی سابقه ملخ های صحرایی به سیستان و بلوچستان زنگ خطر برای کشاورزی زرآباد(هندوستان کوچک ایران) به صدا درآمد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، این ملخ‌ها از نوع صحرایی هستند که از خطرناک‌ترین نوع ملخ بوده و با باد‌های مرطوبی که از شبه‌ جزیره عربستان به سمت ایران در جریان است آمده‌اند و در حال حاضر در حال پیشروی به سمت زمین‌های زراعی و حاصلخیز بخش زرآباد هستند.

همچنین سازمان خوار و بار جهانی(فائو) اعلام کرد که وضعیت ایران در حال حاضر از زرد به نارنجی تغییر کرده است، این بدان معنا است که حمله ملخ‌ها و گستردگی آن می‌تواند آسیب جدی به باغ‌ها و مزارع این منطقه وارد کند.

بخش زرآباد را به دلیل شرایط آب و هوایی و تنوع محصولات کشاورزی «هندوستان کوچک» ایران نیز می نامند زیرا دارای آب و هوای گرم و مرطوب است اما در اوج گرمای تابستان به علت وزش بادهای موسمی دارای هوایی معتدل و همچنین در فصل سرد زمستان جزو گرم ترین نقاط کشور است.

با توجه به شرایط آب و هوایی این منطقه از کشور، بخش زرآباد به قطب کشاورزی استان سیستان و بلوچستان تبدیل شده است و محصولات فراوانی همچون موز، انبه، بادام، هندوانه، طالبی، نارگیل و محصولات منحصر به فردی همچون چیکو و پاپایا نیز در آن کشت می شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز