خبرگزاری کار ایران

فرمانده یگان حفاظت محیط زیست استان خبر داد:

تشکیل 170 پرونده تخلف زیست محیطی در قزوین

asdasd
کد خبر : ۷۵۲۲۶۹

فرمانده یگان حفاظت محیط زیست استان قزوین گفت: سال گذشته 170 پرونده تخلف زیست محیطی در قزوین تشکیل شد که 105 مورد مربوط به تخلفات شکار و صید و 65 فقره مرتبط با آلودگی و تخریب محیط زیست بود.

به گزارش خبرنگار ایلنا از قزوین، مهدی طاهری با اعلام این خبر افزود: 183 متخلف زیست‌محیطی سال گذشته در استان دستگیر و به مراجعه قضایی معرفی شدند.

طاهری در خصوص تخلفات زیست‌محیطی در سال 97 تشریح کرد: 138 موردشکار غیرمجاز پرندگان، 28 مورد شکار غیرمجاز پستانداران، 14 فقره زنده‌گیری پرندگان، یک مورد زنده گیری پستانداران، چهار هزار فقره زنده گیری غیر مجاز خزندگان،92 مورد نگهداری و خرید و فروش حیات وحش زنده و غیر زنده،18 فقره تعلیف غیر مجاز دام، 33 مورد آلودگی های محیط زیست و دستگیری 29 نفر حین عمل شکار از جمله تخلفات و اقدامات صورت گرفته در سال گذشته بوده اند.

این مسئول به کشف و ضبط سلاح شکاری در استان اشاره کرد و گفت: طی این مدت 59 قبضه اسلحه شکاری مجاز، 45 قبضه اسلحه شکاری غیر مجاز، 2 قبضه اسلحه جنگی و 281 مورد ادوات شکار و صید کشف و ضبط شد.

فرمانده یگان حفاظت محیط زیست استان قزوین گفت: برای ارتقای سطح علمی نیروهای یگان در سال گذشته بیش از چهار هزار و 280 نفر ساعت آموزش در قالب طرح یک ساعته برگزار شده است.

طاهری یادآور شد: مهار 11 فقره آتش سوزی در مناطق مختلف حفاظتی از دیگر اقداماتی است که توسط عوامل یگان حفاظت در سال 97 انجام شد.

استان قزوین دارای سه منطقه حفاظت شده در باشگل تاکستان، الموت شرقی و طارم سفلی است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز