خبرگزاری کار ایران

برگزاری «کارگاه آموزشی شیوه‌های نوین موزه‌داری شمال غرب کشور» در تبریز

asdasd
کد خبر : ۷۵۱۲۳۰

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان شرقی از برگزاری «کارگاه آموزشی شیوه‌های نوین موزه‌داری شمال غرب کشور» با حضور مدیرکل امور موزه‌های کشور طی روزهای ۲۸ و ۲۹ فروردین ۹۸، در تبریز خبر داد.

به گزارش ایلنا، مرتضی آبدار (مدیرکل میراث فرهنگیآذربایجان شرقی) اظهار کرد: موزه‌ها امروزه تلاش دارند تا به صورت شبکه‌ای گسترده از واحدهای فرهنگی به یکدیگر نزدیک شده و سازمان دهی مطلوبی پیدا کنند در همین راستا شورای بین المللی موزه‌ها (ایکوم) شعار سال ۲۰۱۹ را بر این اساس "موزه‌ها در جایگاه کانون‌های فرهنگی: آینده سنّت‌ها" انتخاب کرده است.

مدیرکل میراث فرهنگی آذربایجان شرقی ادامه داد: با توجه به اینکه موزه‌ها می‌توانند به عنوان میراث‌ بانان فرهنگی، واسطه‌ای برای حفظ و انتقال سنت‌‌ها از نسل‌های گذشته به نسل‌‌های آینده باشند، لذا موزه‌‌ها ضمن توجه به مأموریت‌های بنیادین خود از جمله جمع‌ آوری، حفاظت، ارتباط، پژوهش و نمایش آثار، باید دامنه فعالیت‌‌های خود را به سوی جامعه‌ای که درون آن فعالیت می‌کنند، نزدیک‌تر کنند.

وی بیان کرد: با توجه به اهمیت گسترش فعالیت موزه‌ها در ابعاد مختلف اجتماعی، امور موزه‌های اداره کل میراث فرهنگی استان با همکاری اداره کل موزه‌های کشور اقدام به برگزاری «کارگاه آموزشی شیوه‌های نوین موزه داری شمال غرب کشور» با حضور مدیرکل امور موزه‌های کشور و اساتید برجسته موزه داری کرده است.

مدیرکل میراث فرهنگی آذربایجان شرقی، افزود: در این کارگاه که طی روزهای ۲۸ و ۲۹ فروردین ۹۸ در سالن اجتماعات موزه آذربایجان تبریز برگزار خواهد شد، روسای موزه‌ها، امنای اموال و کارشناسان موزه‌های شمال غرب کشور شرکت خواهند کرد.

آبدار در ادامه به محوریت‌های «کارگاه آموزشی شیوه‌های نوین موزه داری شمال غرب کشور» اشاره کرد و گفت: این کارگاه آموزشی در ۵ محور اعم از «اجتماعی نمودن موزه‌ها»، «نقش آموزشی موزه‌ها»، «سناریو و محتوای موزه‌ها»، «رویدادسازی در موزه‌ها» و «بازاریابی و اقتصاد در موزه‌ها» برگزار خواهد شد.

به دنبال نام گذاری شعار سال شورای بین المللی موزه‌ها (ایکوم) با عنوان "موزه‌ها در جایگاه کانون‌های فرهنگی: آینده سنّت‌ها" با هدف توجه به فرهنگ همگرایی و نقش محوری موزه‌ها در اجتماع کنونی، «کارگاه آموزشی شیوه‌های نوین موزه داری شمال غرب کشور»  طی روزهای ۲۸ و ۲۹ فروردین ۹۸، در سالن اجتماعات موزه آذربایجان شرقی برگزار خواهد شد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز