خبرگزاری کار ایران

نشست هماهنگی دستگاه‌های اجرایی کشور در زمینه مقابله با حوادث و تبعات سیل برگزار شد

asdasd
کد خبر : ۷۴۹۲۹۲

دبیرخانه شورای عالی سلامت و امنیت غذایی، روز گذشته، میزبان سازمان‌ها و دستگاه‌های ذی‌ربط در زمینه حوادث و بلایای ناشی از سیل اخیر در استان‌های کشور بود.

به گزارش ایلنا،در این نشست که با حضور علی‌اصغر فرشاد، رییس دبیرخانه شورای عالی سلامت و امنیت غذایی، برگزار شد، گزارش وضعیت موجود، اقدامات انجام شده، انتظارات، هماهنگی و همکاری تحت مدیریت یک‌پارچه و واکنش به نیازهای منطقه‌ای و جمعیتی شهرها، روستاها و استان‌های درگیر مطرح شد.   

در ادامه علاوه بر ارایه موضوعات توسط دفتر بهبود تغذیه، مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر، مرکز سلامت محیط و کار، سازمان غذا و دارو از حوزه وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی، سایر دستگاه‌ها نظیر وزارت نیرو، جمعیت هلال احمر، سازمان بهزیستی، سازمان دهیاری‌ها و شهرداری‌ها، سازمان صدا و سیما، سازمان برنامه و بودجه، وزارت کشور و ستاد مدیریت بحران کشور، تجارب، اقدامات، چالش‌ها و نقطه نظرات مفیدی را در خصوص شرایط موجود و راه‌کارهای مداخله‌ای پیش رو مطرح کردند.     

در پایان مصوب شد از ظرفیت دبیرخانه سلامت و امنیت غذایی استان‌ها (با تاکید بر استان‌های معین)، خانه مشارکت مردم، طرح مدد (مشارکت دهیاران داوطلب)، طرح هدیه (هر دهیاری یک هدیه)، سازمان دهیاری‌ها و شهرداری‌ها، طرح باغ (بهداشت امنیت غذایی) به منظور افزایش ظرفیت و توان‌افزایی ارایه خدمات در مناطق آسیب‌دیده استفاده شود.    

هم‌چنین پیشنهاد شد جلسات به صورت مستمر تا رسیدن به شرایط پایدارتر و بعد از آن جهت پیگیری اقدامات میان‌مدت و بلندمدت، هر سه ماه یک‌بار پیش‌بینی و تداوم داشته باشد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز