خبرگزاری کار ایران

دبیر انجمن قطعه‌سازان کشور:

اهمیت قطعه‌سازی هنوز برای برخی مدیران مشخص نیست/ بازار از جو هیجانی خارج شد

asdasd
کد خبر : ۷۴۸۵۶۴

سخنگوی انجمن قطعه‌سازان کشور تاکید کرد: اگر قطعه‌سازی تضعیف شود ضربه سنگین و جبران‌ناپذیری به اقتصاد کشور وارد خواهد شد.

به گزارش خبرنگار اقتصادی ایلنا، فرهاد به‌نیا عصر امروز در گردهمایی قطعه‌سازان کشور در هتل المپیک تهران گفت: حضور وزیر صمت، قائم مقام بانک مرکزی، رئیس کمیسیون صنایع مجلس و مدیران عامل ایران خودرو و سایپا نشان از اهمیت این صنعت و بخش قطعه‌سازی در کشور دارند.

وی ادامه داد: ۱۹.۵ درصد ارزش افزوده صنایع ایران، قطعه‌سازی و خودروی‌‌سازی است و ۳۰ درصد از تولید ناخالص ملی و ۱۲ درصد از اشتغال صنعتی مربوط به این بخش است. اهمیت این صنعت چنان است که آمریکا در اولین تحریم خود این صنعت را نشانه گرفت هر چند هنوز برخی از مسئولین داخلی متوجه اهمیت آن نشدند.

سخنگوی انجمن قطعه‌سازان کشور با بیان اینکه اگر این صنعت تضعیف شود ضربه سنگین و جبران‌‌ناپذیری به اقتصاد کشور وارد خواهد شد، اظهار داشت: رهبر انقلاب با توجه به وضعیت کشور و شرایط حاکم هوشمندانه امسال را سال رونق تولید نامگذاری کردند و امیدواریم مدیران اجرایی نیز توجه کنند.

به‌نیا با اشاره به پرداخت تسهیلات در روزهای آخر سال ۹۷ تصریح کرد: جا دارد از بانک مرکزی و مدیران وزارت صمت بابت پرداخت بخشی از مصوبه دولت تشکر کنم. همگی شاهد بودند که با تزریق این مبلغ چگونه تولید خودرو افزایش پیدا کرد و بازار از جو هیجانی کاذب خارج شد.

وی افزود: از مصوبه ۱۱ هزار میلیاردی تاکنون چهار هزار میلیارد پرداخت شده است و امیدواریم هفت هزار میلیارد دیگر نیز در چارچوب تسهیلات ریالی پرداخت شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز