خبرگزاری کار ایران

در گفت وگو با ایلنا مطرح شد:

افزایش 10 درصدی گردشگران از آثار تاریخی و جاذبه های دیدنی در باخرز

asdasd
کد خبر : ۷۴۸۴۲۶

رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری باخرز گفت: از ابتدای تعطیلات نوروزی تا پایان شانزدهمین روز فروردین ماه جاری 30 هزار گردشگر از بناهای تاریخی و جاذبه‌های گردشگری این شهرستان دیدن کردند که این آمار نسبت به مدت مشابه پارسال 10 درصد افزایش یافته است.

علی ناطقی در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا در باخرز، با اشاره به مناطقی که بیشتر مورد توجه بازدیدکنندگان قرار گرفت، افزود: بنای تاریخی مزار شیخ عبدالله باخرزی، آسیاب آبی جیزآباد، شهر تاریخی مالین و مسجد تاریخی روستای اُستای باخرز بوده است.  

وی اقامت مسافران را با 20 درصد رشد اعلام و اظهار داشت: همچنین در مدت ذکر شده 2 هزار مسافر و گردشگر نوروزی در مدارس و اماکن اقامتی باخرز اسکان یافتند که در مقایسه با مدت مشابه سال قبل افزایش داشته است.

ناطقی مطرح کرد: پنج مکان اقامتی در شهرستان باخرز شامل هتل، مهمانسرا، مدرسه و خانه معلم برای اسکان مسافران نوروزی پیش بینی شده بود.

 

وی با بیان معرفی کوتاهی از باخرز تصریح کرد: این منطقه میان شهرستان‌های تربت‌جام، تایباد، خواف و زاوه قرار گرفته، شهرستانی که ره‌آورد آن طلای سرخ است؛ در باخرز آثار تاریخی و جاذبه‌های بکر طبیعی میزبان گردشگران نوروزی خواهند بود.

رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری باخرز گفت: سنگ مزارات باخزر، قلعه اسکندرآباد و شهر مالین ردپایی از تاریخ را برای بازدیدکنندگان تداعی می‌کند و طبیعت ارزنه چشم دوستداران طبیعت را می‌نوازد.

تاکنون 100 اثر تاریخی در شهرستان باخرز شناسایی شده که از این تعداد 33 اثر در فهرست آثار ملی ثبت شده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز