خبرگزاری کار ایران

معاون حفظ و احیای میراثفرهنگی مازندران:

چشمه سورت ساماندهی می شود

asdasd
کد خبر : ۱۵۵۷۰۰

با توجه به قدمت تاریخی این چشمه در نظر داریم با استفاده از مشاورین خبره اقداماتی انجام دهیم تا علاوه بر حفظ فضای طبیعی و بکر این منطقه حریم آن مشخص و صیانت شود.

معاون اداره کل میراثفرهنگی، صنایع دستی و گردشگری مازندران گفت: چشمه تاریخی سورت چهاردانگه ساری که جز جاذبه های گردشگری است ساماندهی می شود.

به گزارش خبرنگار ایلنا از ساری " مهدی ایزدی در جمع خبرنگاران حاضر در ستاد اجرایی خدمات سفر به چشمه سورت چهاردانگه ساری اشاره کرد و گفت: با توجه به قدمت تاریخی این چشمه در نظر داریم با استفاده از مشاورین خبره اقداماتی انجام دهیم تا علاوه بر حفظ فضای طبیعی و بکر این منطقه حریم آن مشخص و صیانت شود.

وی از اماکن پربیننده در ایام نوروز به مسجد فرح آباد ساری، گوهر تپه وعباس آباد بهشهرو خانه نیما یوش اشاره کرد و اظهار داشت: با توجه به مناسب بودن شرایط جوی و آب و هوایی در این ایام تعداد بازدید کنندگان قابل توجه است.

وی عنوان کرد: ۲۵۰۰ اثر تاریخی در استان شناسایی شده که از این تعداد ۶۵۰ اثر ثبت شده است که این اماکن تاریخی شامل پلها، تپه ها، خانه های قدیمی که دارای قدمت می باشند هستند.

ایزدی ادامه داد: قیمت بلیط موزه ها برای بازدید کنندگان هیچ تغییری نداشته است و مهمانان نوروزی و گردشگران می توانند با کمترین هزینه از موزه ها و آثار تاریخی این استان که نشان دهنده فرهنگ و آیین کهن این دیار است، استفاده کنند.

گفتنی است تعداد ۶۰ هزار و یکصد نفربلیط تا به امروز فروخته شد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز