خبرگزاری کار ایران

در گفتگو با ایلنا مطرح شد؛

10 انجمن میراث فرهنگی در باخرز فعالیت دارند

asdasd
کد خبر : ۷۴۰۳۰۴

رییس میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری باخرزگفت: 10 انجمن میراث فرهنگی روستایی در بخش بالا ولایت شهرستان باخرز فعالیت دارند.

علی ناطقی در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا در باخرز گفت: یکی از اهداف مهم راه‌اندازی این انجمن‌ها در مناطق روستایی شناسایی آثار تاریخی و جاذبه‌های گردشگری در شهرستان جهت جذب گردشگر است.

وی به مهمترین اقدامات این انجمن‌ها اشاره کرد و افزود: حفظ و حراست از میراث فرهنگی، معرفی آثار تاریخی، جاذبه‌های گردشگری و صنایع دستی روستایی که برگرفته از فرهنگ و آیین یک منطقه است کمک موثری در جذب گردشگر و رونق اقتصادی دارد.

رییس میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری باخرز مطرح کرد: تلاش می‌شود از ظرفیت انجمن‌ها برای پیشبرد اهداف در جهت رونق شهرستان بهره کافی برده شود و بدین وسیله فرهنگ و سنت بومی منطقه به مردم سایر استان‌ها معرفی شود.

وی تصریح کرد: اکنون در شهرستان باخرز ۳۸ اثر و محوطه تاریخی شناسایی شده و ۳۰ اثر و محوطه تاریخی در فهرست میراث فرهنگی کشور ثبت شده است.

ناطقی در ادامه با توجه به معرفی مناطق گردشگری در باخرز عنوان کرد: تنگل ژرف، چشمه زرد کردیان، دره ارزنه، روستاهای استای و ارخود، تنگل اشتین از جمله مناطق گردشگری در این شهرستان است که در ایام تعطیل مورد بازدید مسافران و گردشگران قرار می‌گیرد.

همچنین مسجد جامع تاریخی استای، مسجد و آرامگاه شیخ عبدالله، پیر تاج‌دار، شهر تاریخی مالین، آسیاب آبی جیزآباد، قلعه تاریخی اسکندرآباد، مسجد جامع چارطاق و پیردرخت جوز روستای ارزنه بناهای تاریخی در این منطقه هستند که نظر گردشگران را به خود جلب کرده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز