خبرگزاری کار ایران

شریعت‌نژاد در نطق میان دستور:

نظام با رضایتمندی مردم حفظ می‌شود/ افزایش سطح اعتماد و وفاق ملی در دستور کار قرار گیرد

asdasd
کد خبر : ۷۴۷۷۸۴

نماینده مردم رامسر با اشاره به سیل های اخیر کشور بیان کرد:سیل‌های افزایش فقر و بیکاری سال گذشته اکثریتی را گرفتار و اقلیتی را به کام رساند

به گزارش خبرنگار سیاسی ایلنا، شمس‌الله شریعت‌نژاد در نطق میان دستور خود در نشست علنی امروز مجلس  گفت: نوروز سال ۹۸ متفاوت از همه سال‌های گذشته بود و سیلاب گسترده در بیش از ۲۰ استان کشور و تحمیل خسارت‌های جانی و مالی سنگین به هموطنان و تلاش بی‌وقفه مردم،‌ مسئولین و نیروهای مسلح اعم از سپاه، ارتش و بسیج خاطرات تلخ و شیرین فراوانی را با خود به همراه داشت.

نماینده مردم رامسر در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: همه هشدارها و فریادهای اینجانب در خصوص درس گرفتن از حوادث پیشین برای جلوگیری از افزایش حجم خسارات اتفاقات احتمالی آینده متاسفانه کارساز نبوده است. امیدوارم از این حوادث که برخی آن را به اشتباه خشم خداوند می‌پندارند درس بگیریم.

وی افزود: فقط در سال گذشته چندین مورد سیل ریز و درشت بر مردم ایران تحمیل شد، سیل گرانی، سیل کاهش ارزش پول ملی، سیل افزایش فقر، فساد و ناهنجاری‌های اجتماعی،‌ فرهنگی و سیل بیکاری و بی‌اعتمادی، سیل قاچاق معکوس دام و افزایش قیمت گوشت و گرانی مایحتاج عمومی در همه موارد کلیت نظام به سهولت از کنار آن گذشت. اکثریت مردم گرفتار و اقلیتی نیز به کام خویش رسیدند.

شریعت‌نژاد خاطرنشان کرد:‌ این اتفاقات در اغلب موارد می‌تواند با علم و انرژی قابل پیش‌بینی و قابل کنترل باشد. باید بپذیریم با متهم کردن یکدیگر و یا فرافکنی و اعمال مدیریت سلیقه‌ای و کارهای غیرعلمی نمی‌شود مشکلات را حل کرد. کدام یک از ما حق داریم که حق نظارت مردم را که از جیب آنها هزینه می‌کنیم نادیده بگیریم و کدام یک حق داریم به حفظ و استحکام بخشی پایه‌های نظام جمهوری اسلامی فکر نکنیم. قطعا نظام با رضایتمندی مردم حفظ می‌شود و مردم همان کسانی نیستند که عینا چون من می‌اندیشند.

نماینده مردم رامسر در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: کلید ارتقاء و تولید توسعه و اصلاح وضع موجود،‌ ارتقاء سطح مدیریت در کشور است و ارتقاء سطح مدیریت در گرو نظارت ملت است که ظاهرا مجلس مسئول آن است اما آیا مجلس برای انجام این مهم دارای اختیار است؟ و آیا برای این اختیار اهرمی دارد؟

وی افزود: به نظر می‌آید در همه حوزه‌ها اعم از قانونگذاری، اجرا و قضا باید نظارت مردم را جدی بگیریم و این امر حتی اگر محتاج بازنگری قانون اساسی و برگزاری همه پرسی نیز باشد ضروری است. بدیهی است برای افزایش سطح اعتماد و وفاق ملی باید هر چه سریع‌تر این مورد در دستور کار قرار گیرد.

شریعت‌نژاد خاطرنشان کرد: آقای روحانی جانبازان از وضعیت ناهنجار و بیمه درمانی خود شدیدا شاکی هستند و منتظرند با توجه به وضعیت جسمی و روحی و روانی آنها هزینه درمانی‌شان پرداخت شود که متاسفانه طی سال گذشته مرتبا از این موضوع شکایت کردند و مشکل آنها حل نشد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز