خبرگزاری کار ایران

عضو شورای شهر اصفهان:

۷۰درصد ظرفیت سد زاینده رود همچنان خالی است/ ای کاش عقل داشتیم و کشور را سیاسی نمی‌دیدیم

asdasd
کد خبر : ۷۴۷۶۲۳

عضو شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: با وجود افزایش نزولات آسمانی، همچنان ۷۰ درصد ظرفیت سد زاینده رود خالی است.

به گزارش ایلنا از اصفهان، پور محمد شریعتی‌نیا اظهار داشت: در سال آبی که از مهر ماه ۹۷ تاکنون محاسبه می شود،  ۱۹۲۰ میلیمتر بارش در حوزه زاینده رود بوده که تنها ۷۰ سانتی متر از برف در کوهرنگ باقی مانده و همه بارش‌ها به روان آب تبدیل شده و فقط توانسته ۲۵ درصد از ظرفیت سد زاینده رود را تامین کند.

وی ادامه داد: با این بارش همه کارشناسان اعتقاد دارند باید الان سد زاینده رود سر ریز می‌کرد اما نکرد.

عضو شورای شهر اصفهان خاطرنشان کرد: وقتی در این سال پر بارش که تاکنون بی سابقه بوده وضعیت سد زاینده رود چنین است، آینده این حوزه آبی چه خواهد بود ؟!

وی تصریح کرد: همه کارشناسان و دلسوزان محیط زیستی اذغان دارند چاه های مجاز و غیر مجاز که موجب تخلیه آب خان‌ها شده، موانع مختلف تحت هر عنوان که با مجوز یا بدون مجوز بر سر روان‌ آبها ایجاد شده و صدور مجوزهای برداشت مستقیم در حریم رودخانه همه و همه بلائی است که وزارت نیرو در طی سالهای گذشته بر مردم این حوزه روا داشته است.

شریعتی نیا گفت: ای کاش عقل و خرد داشتیم و کشور را بصورت مجموعه سیستمی و بدون ملاحظات سیاسی می دیدیم تا عده ای از مردم را تشنه و عده ای دیگر را گرفتار سیل نمی کردیم . ای کاش رئیس جمهور قبلی ما (رئیس دولت دهم) خودش را رئیس جمهور همه کشور می دانست و مقام خود را تا حد مدیر آب یک استان تنزل نمی داد.

وی تاکید کرد: ای کاش وزارت نیرو برای حق‌آبه نداشته خود به نمایندگی از دولت جمهوری اسلامی ۴۳۰۰۰ حلقه چاه مجوز حفر و بهره برداری نمی داد. ای کاش وزارت نیرو برای ۱۷۰۰۰ چاه غیر مجاز در این حوزه چاره‌ای می اندیشید.

عضو شورای شهر اصفهان گفت: از سال ۱۳۴۹ به بعد وزارت نیرو ۱/۹۷۶/۰۰۰/۰۰۰ متر مکعب روی رودخانه بارگذاری نموده، سقف تامین آب ٣٨٤٠٠٠٠٠٠ متر مکعب بوده که مقدار ۱/۵۹۲/۰۰۰/۰۰۰ متر مکعب از حق آبه کشاورزان، شهرداری اصفهان و محیط زیست تخصیص داده است.

وی افزود :جناب آقای رئیس جمهور، هیئت محترم دولت جمهوری اسلامی، استاندار محترم استان ای کاش در این فرصت و زمان مناسب  که سیل ویرانگر همه را بیدار و هوشیار کرده است و همه ملت ایران دست به دست هم دادند که به نحوی مشکل هموطنان عزیز را مرتفع کنند و زمینه برای حمایت از کار کارشناسی آماده است، دستور دهید تا یک کمیته حقیقت یاب برای بررسی و تجزیه و تحلیل مشکلاتی که عرض کردم تشکیل و  ماموریت بررسی و تجزیه تحلیل اطلاعات و ارائه راه حل های کوتاه مدت و دراز مدت را به هیئت محترم دولت برای تصمیم گیری ارائه شود و در این راستا هیئت دولت هم واقعأ به دور از هرگونه ملاحظات تصمیمات خردمندانه را اتخاذ کند .

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز