خبرگزاری کار ایران

آقایی مطرح کرد:

بازار افغانستان ظرفیتی مناسب برای رونق تولیدات ایرانی است

asdasd
کد خبر : ۷۴۵۸۳۳

مدیر اجرایی منطقه ویژه اقتصادی دوغارون گفت: بازار افغانستان یک ظرفیت مناسب برای رونق تولیدات ایرانی است و می‌توان از این امر برای توسعه و افزایش صادرات بهره‌مند شد.

سید حسین آقایی در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا در تایباد، در این خصوص اظهار داشت: کشور افغانستان علاقمند به تولیدات داخلی ایران است که می توان با جذب بازار این کشور، تولیدات داخلی را رونق دهیم.

وی به حمایت از کالای ایرانی و رونق تولید اشاره کرد و افزود: این دو امر مکمل یکدیگر هستند و با تحقق حداکثری حمایت از کالای ایرانی تولید نیز رونق پیدا می‌کند.

آقایی مطرح کرد: یکی از پیش نیازهای توسعه اقتصادی، رونق تولید بشمار می‌رود و افزایش صادرات در تسریع و تسهیل رونق تولید اثرگذار است.

وی گفت: افزایش صادرات می‌تواند نقش اساسی در رونق تولید داشته باشد و برای تحقق این مهم، نیاز است همه دستگاه‌های اجرایی همگام با یکدیگر اقدام کنند.

مدیر اجرایی منطقه ویژه اقتصادی دوغارون این معبر رسمی را در توسعه صادرات حائز اهمیت دانست و افزود: با افزایش بهره‌وری در تولیدات داخلی و جذب بازار افغانستان می‌توان انواع کالاهای ضروری کشور همسایه را از این طریق صادر کرد.

وی ادامه داد: این اقدام نه تنها چرخه اقتصاد در کشور بلکه زمینه اشتغال پایدار را در این منطقه مرزی فراهم خواهد کرد. این منطقه ظرفیت و پتانسیل فراوانی دارد و جذب سرمایه‌گذار داخلی و خارجی در آن نیازمند مدیریت صحیح است.

منطقه ویژه اقتصادی دوغارون در زمینی به وسعت هشت هزار و 700  هکتار به تصویب هیات دولت و در سال 89  به تصویب مجلس شورای اسلامی رسیده است و امروز به عنوان یک گذرگاه اقتصادی مهم در کشور محسوب می‌شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز