خبرگزاری کار ایران

معاون حمل و نقل وزیر راه:

١٥ محور شریانی کشور مسدود است/ فرودگاه سنندج فعلا تعطیل شد

asdasd
کد خبر : ۷۴۵۵۴۲

معاون حمل و نقل وزیر راه و شهرسازی با اشاره به محورهای شریانی مسدود کشور به دلیل بارندگی و سیلاب، از عملیاتی شدن فرودگاه ایلام و باطل شدن پروازهای سنندج خبر داد.

به گزارش ایلنا به نقل از وزارت راه و شهرسازی، شهرام آدم‌نژاد در آستانه روز طبیعت و با توجه به بارش‌های اخیر، درباره وضعیت حمل‌ونقل در کشور گفت: تمام نیروهای عملیاتی وزارت راه و شهرسازی برای خدمت‌رسانی و تسهیل سفر مردم آماده هستند و به این منظور از تمام توان بخش‌های دولتی و خصوصی استفاده می‌شود.

معاون وزیر راه و شهرسازی سپس به تشریح وضعیت فرودگاه‌های کشور پرداخت و گفت: فرودگاه خرم‌آباد اکنون به علت آبگرفتگی غیر عملیاتی است. پروازهای فرودگاه سنندج نیز به علت بدی آب‌وهوا باطل شده است.

وی افزود: فرودگاه ایلام بعد از وصل شدن ارتباطات عملیاتی شده و باقی فرودگاه‌های کشور نیز عملیاتی هستند. تأخیرات و کنسلی پروازها نیز به علت بدی آب‌وهوا است.

آدم‌نژاد با اشاره به مسدود بودن ۱۵ محور شریانی و ۲۸ محور غیر شریانی گفت: تا این لحظه محورهای شریانی هراز، چالوس، یاسوج-شیراز، آق‌قلا-گرگان، اهرم-فراشبند، قدیم خرم‌آباد-پلدختر، آزادشهر-شاهرود، ایلام-مهران، خرم‌آباد-کوهدشت، دره‌شهر-پل‌دختر، دورود-ازنا-شازند، حمیل-ایلام، پلدختر-کوهدشت و قدیم تهران-ساوه مسدود هستند.

وی ادامه داد: همچنین انسداد شامل محورهای غیر شریانی اولنگ-شاهرود، شمشک-دیزین، پونل-خلخال، سی‌سخت-پادنا، گنجنامه تویسرکان، سروآباد-پاوه، وازک-بلده، قدیم بستان-چذابه، چلگرد-صمصامی، آق‌قلا-عطاآباد، بندرترکمن-سه‌راهی یساقی، دیباج-گلوگاه، گمیشان-خواجه نفس و طرود-معلمان است.

آدم‌نژاد سپس از انسداد مسیر ریلی تهران-جنوب در ناحیه لرستان به دلیل ریزش کوه و رانش زمین خبر داد و گفت: سفرها به سمت جنوب و بلعکس تا اطلاع ثانوی باطل شده‌اند.

وی ادامه داد: همچنین خطوط ریلی در بیشه‌قارون، سپیددشت و چمسنگرد دچار آسیب شده‌اند.

معاون وزیر راه و شهرسازی درباره بنادر کشور نیز گفت: در حال حاضر هیچ مشکل خاصی در بنادر کشور وجود ندارد و دو دستگاه بیل مکانیکی و یک دستگاه لایروب نیز به منظور لایروبی رودخانه گرگان‌رود به استان گلستان اعزام شده‌اند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز