خبرگزاری کار ایران

بهره‌‌برداری از پروژه بزرگراهی غرب کشور در کرستان تا سه سال آینده

asdasd
کد خبر : ۶۱۸۳۶۸

مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور با بیان اینکه پروژه بزرگراهی غرب کشور در کردستان سه سال آینده به بهره برداری می رسد، گفت: این پروژه می‌تواند نقش توسعه‌ای برای مناطق غرب کشور ایفا کند.

به گزارش خبرنگار ایلنا،خیرالله خادمی امروز در جریان بازدید از پروژه کریدور بزرگراهی غرب کشور در سنندج با بیان اینکه پروژه‌های خوبی در دولت یازدهم و دوازدهم در استان کردستان تعریف شده است، گفت: عملیات اجرایی در اکثر این پروژه‌ها در استان در حال انجام است.

وی اظهار داشت: در این راستا یکی از پروژه‌هایی که در دولت یازدهم تعریف شده است، پروژه کریدور بزرگراهی شمال به جنوب در غرب کشور است که از بندر امام در جنوب کشور شروع شده و به بازرگان وصل می‌شود.

خادمی عنوان کرد: طول کل کریدور بالغ بر یک هزار و 480 کیلومتر است که 320 کیلومتر از این پروژه در استان کردستان قرار گرفته است.

مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور ادامه داد: از 320 کیلومتر نزدیک به 140 کیلومتر زیر ترافیک است و به صورت چهار خطه مورد بهره‌برداری قرار گرفته و بالغ بر 120 کیلومتر هم در حال عملیات اجرایی است.

خادمی با بیان اینکه این پروژه کل استان‌های غرب کشور به ویژه استان کردستان را پوشش داده  و در یک برنامه سه ساله به اتمام می‌رسد، افزود: اکثر مرزهای غربی کشور با اتصال کوتاهی به این کریدور وصل می‌شود و می‌تواند نقش توسعه‌ای برای مناطق غرب کشور ایفا کند.

وی عنوان کرد: بیش از 120 درصد تخصیص اعتبار برای این پروژه بزرگراهی صورت گرفته که این مهم در مورد پروژه محور مریوان بالای 300 درصد بوده است.

خادمی با بیان اینکه 85 میلیارد تومان به محور سنندج مریوان اختصاص یافته است، گفت: 50 میلیارد تومان از این اعتبار از محل اعتبارات سفر رهبری و مابقی از محل منابع سازمان بوده است.

وی اعتبار کریدور شمال به جنوب را 100 میلیارد تومان دانست که تاکنون 125 میلیارد تومان تخصیص یافته است.

وی افزود: اعتبار محور سنندج به مریوان هم 25 میلیارد است که تاکنون 85 میلیارد تومان تخصیص داده شده که در هیچ جای کشور به این شیوه نبوده است.

معاون وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه قطعه ریلی حد فاصل همدان به سمت سنندج در حال اتمام است، گفت: این پروژه روند خوبی را طی می‌کند که با اتمام زیرسازی مسیر، عملیات ریل‌گذاری هم انجام خواهد شد.

وی با بیان اینکه این پروژه، پروژه بزرگی است که حدودا 150 کیلومتر مسیر، ریل‌گذاری و زیرسازی می‌خواهد، خاطرنشان کرد: حدود 30 ماه این پروژه به اتمام رسیده و  قطار به سنندج می‌رسد.

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز