خبرگزاری کار ایران

رئیس سازمان دامپزشکی کشور :

نگرانی برای تامین گوشت قرمز مورد نیاز کشور در سال ۹۸ نداریم

asdasd
کد خبر : ۷۴۴۹۵۶

رفیعی پور اظهار داشت: با باز کردن معبرهای مرزی، واردات نهاده های دامی و گوشت قرمز و همچنین اصلاح دستورالعمل ها و انعقاد قراردادهایی با کشورهای برزیل، ترکیه و سایر کشورها نگرانی برای تامین ۱۰ درصد گوشت مورد نیاز کشور در سال ۹۸ نداریم.

به گزارش ایلنا به نقل از پایگاه اطلاع رسانی وزارت جهاد کشاورزی، در دیدار نوروزی برخی معاونان، روسای سازمان‌های تخصصی و مدیران با وزیر جهاد کشاورزی، رییس سازمان دامپزشکی کشور با بیان این مطلب افزود: برای نخستین بار ایران ۲۵ پروتکل بهداشتی با ترکیه در راستای برداشتن مرزهای بهداشتی در سال گذشته منعقد کرده است و تمام تلاش ها این بوده که مسیر را برای تولید کنندگان و وارد کنندگان تسهیل کنیم.

دکتر علیرضا رفیعی پور به کنترل تکامل بیماری آنفولانزای پرنگان، در سال ۹۷ اشاره کرد و اظهار داشت: در حوزه آنفلوانزای فوق حاد پرندگان ۷۰ کشور دنیا درگیر این بیماری بودند و ما در سال گذشته توانستیم با اقدامات انجام شده این بیماری را در کشور کنترل کنیم.

وی به کاهش بیماری تب برفکی نیز اشاره کرد و اذعان داشت: با اقدامات انجام شده توسط سازمان دامپزشکی کشور ۶۲ درصد عملیات دولت در حوزه تب برفکی و ۴۲ درصد هزینه ها کاهش یافته است.

رییس سازمان دامپزشکی کشور تصریح کرد: ما توانستیم ۲۳ درصد میزان بیماری بروسلوز را با اقدامات به موقع کاهش دهیم.

رفیعی پور به ممنوعیت اعزام دامپزشکان برای نظارت بهداشتی به کشورهایی که واردات گوشت انجام می شود، اشاره کرد و گفت: به زودی کل سیستم های نظارت بهداشتی برون مرزی ما بر اساس پروتکل های روز جهانی انجام خواهد گرفت.

وی خاطر نشان کرد که برای نخستین بار دستورالعمل استاندارد بلایای طبیعی و سیلاب بر اساس مبانی روز دنیا تدوین در اسفندماه سال ۹۷ به استان ها ابلاغ شد.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز