خبرگزاری کار ایران

مدیرعامل شرکت بهره‌برداری قطارشهری مشهد خبر داد:

انجام اقدامات لازم برای مقابله با آبگرفتگی خطوط قطارشهری مشهد

asdasd
کد خبر : ۷۴۳۶۵۵

تونل‌ها و ایستگاه‌های قطار شهری به گونه‌ای طراحی شده‌اند که از سطح زمین ارتفاع دارند.

به گزارش خبرنگار ایلنا از  مشهد، وحید مبین مقدم در این خصوص افزود: با توجه به اخطاریه‌های هواشناسی و سایر دستگاه‌های نظارتی آماده‌باش در کلیه بخش‌های شهرداری مشهد، اعلام و در کنار تشکیل ستاد مدیریت بحران در شهرداری گروه مدیریت بحران در شرکت بهره‌برداری قطارشهری مشهد نیز تشکیل شد.

وی اضافه کرد: با توجه به اینکه خط یک، دو و سه قطار شهری دارای تونل است براساس دستورالعمل‌های موجود محل‌هایی که امکان ورود آب و آبگرفتگی وجود داشت شناسایی و با کمک معاونت فنی و عمران و شرکت قطار‌شهری با کامیون‌های شن مسدود شد.

وی به پمپ‌های تخلیه آب موجود در تونل‌ها و ایستگاه‌های قطار‌شهری اشاره و اظهار کرد: پمپ‌های موجود در تونل‌ها تست و آماده بکار هستند تا در صورت آبگرفتگی تونل‌ها نسبت به تخلیه آب اقدام شود.

مبین‌مقدم ادامه داد: همچنین هماهنگی‌های لازم با سایر دستگاه‌های خدماتی انجام و نیروهای قطارشهری بصورت ۲۴ ساعته به حالت آماده‌باش و در محل‌هایی که احتمال آبگرفتگی وجود دارد مستقر هستند.

مدیرعامل شرکت بهره‌برداری قطارشهری مشهد در پاسخ به این سئوال که با توجه به تغذیه قطارها به وسیله برق و وجود برق در سیستم قطارشهری خطر برق گرفتگی و اتصال برق بر اثر آبگرفتگی احتمالی مسافران را تهدید نمی‌کند، تصریح کرد: سیستم کنترل برق قطارشهری در صورت آبگرفتگی به صورت خودکار قطع می‌شود و درکنار این سیستم، مرکز فرماندهی نیز قابلیت قطع کردن برق را از راه دور داشته و نیروهای مستقر در ایستگاه‌ها نیز می‌توانند علاوه بر قطع خودکار برق دستی نیز برق را قطع کنند، لذا جای نگرانی وجود ندارد .

مبین مقدم گفت: همچنین با توجه به پایش‌های که پیش از وقوع بارندگی و آبگرفتگی انجام می‌شود قبل از آبگرفتگی تونل‌ها برق سیستم قطار‌شهری قطع و مسافران تخلیه می‌شوند.

مدیرعامل شرکت بهره‌برداری قطارشهری مشهد افزود: تونل‌ها و ایستگاه‌های قطار شهری به گونه‌ای طراحی شده‌اند که از سطح زمین ارتفاع دارند لذا آبگرفتگی معابر تا ۴۰ سانت قابلیت نفوذ به تونل‌های قطارشهری را ندارد و در کنار آن پمپ‌های تخلیه آب قابلیت کنترل آبگرفتگی را دارد و زمانی سیستم قطارشهری قادر به خدمات‌دهی به مسافران نخواهند بود که آبگرفتگی به حدی باشد که خدمات‌رسانی در شهر مختل شده باشد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز