خبرگزاری کار ایران

ایلنا گزارش می‌دهد؛

آخرین وضعیت تخت جمشید بعد از سیل شیراز

asdasd
کد خبر : ۷۴۳۵۱۲

در پی وقوع سیل در شیراز، تیم حفاظت و مرمت مجموعه میراث جهانی تخت جمشید در ویدئوی کوتاه درصدد بیان آخرین وضعیت این میراث جهانی برآمدند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، بعد از وقوع سیل در استان فارس و شهر شیراز، نگرانی‌های بسیاری در خصوص وضعیت تخت جمشید به وجود آمد که در نهایت تیم حفاظت و مرمت مجموعه میراث جهانی تخت جمشید در ویدئوی کوتاه درصدد بیان آخرین وضعیت این میراث جهانی برآمدند.

 در این راستا حمید فدایی (مدیر پایگاه میراث جهانی تخت جمشید) گفت: این گروهی که در فیلم مشاهده می‌کنید، بخش کوچکی از همه کسانی است که در پاکسازی تخت جمشید به ما کمک کردند. این افراد در نقاط مختلف تخت جمشید کمک‌های زیادی را انجام دادند. امروز روز ویژه‌ای بود بخصوص به خاطر بارندگی زیادی که در تخت جمشید شاهد بودیم.

او ادامه داد: امروز همه افراد به زحمت افتادند تا بتوانند آبگرفتگی‌های تخت جمشید را مرتفع کنند. امیدوار هستم امسال برای همه سال خوبی باشد.

شهرام رهبر (سرپرست تیم حفاظت و مرمت تخت جمشید) نیز تصریح کرد: گروه حفاظت و مرمت تخت جمشید امروز ۵ فرودین در کنار سایر گروه‌ها در زیر باران شدید تمام روز درصدد رفع آبگرفتگی‌ها برآمدند و در نهایت توانستند آبگرفتگی‌های بسیار شدیدی که در تخت جمشید اتفاق افتاده بود را رفع کنند و آب‌ها را به سمت کانال‌ها هدایت کنند.

او یادآور شد: جا دارد از سایر دوستان که در امر رفع آبگرفتگی معابر تخت جمشید به ما کمک کردند، تشکر کنیم. گروه‌های فنی حراست و یگان حفاظت در این امر ما را یاری کردند.

درنهایت نیز شاهد رفع آبگرفتگی مسیرها و هدایت مسیر آب به سمت کانال‌های دفع آب در تخت جمشید بودیم.

آخرین وضعیت تخت جمشید بعد از سیل شیراز

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز