خبرگزاری کار ایران

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان مازندران خبر داد:

توزیع ویژه اقلام ضروری در مناطق سیل زده

asdasd
کد خبر : ۷۴۳۳۸۰

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان مازندران از توزیع اقلام تنظیم بازاری به طور ویژه در مناطق سیل زده این استان خبر داد و گفت: چندین تن گوشت گرم و سرد تنظیم بازاری، مرغ، شکر و سایر اقلام را در این مناطق توزیع شد که این اقدامات در دل مردم مازندران امید ایجاد می کند.

به گزارش ایلنا از وزارت صمت، محمد محمدپور عمران با بیان اینکه از ساعات اولیه حادثه سیل، اقدامات لازم از سوی این سازمان صورت گرفته است، گفت: برای بازگشایی معابر و جاده ها امکانات اولیه در اختیار گذاشته شد که اثر گذار بود و راه های شریانی و فرعی استان مانند بلده، هراز، کیاسر و... نیز بر حسب وظیفه اجتماعی و هماهنگی هایی که صورت گرفت توسط ماشین آلات بخش معادن و بخش خصوصی بازگشایی شد.

او افزود: برای تامین نان نیز با پیگیری هایی که شد 24 ساعت پس از سیل، خبازی ها شروع به کار کردند تا مردم بتوانند به نان گرم دسترسی داشته باشند.

محمدپور عمران با اشاره به تامین اقلام اولیه مثل آب معدنی و سایر مواد غذایی توسط بخش خصوصی با هماهنگی سازمان صنعت، معدن و تجارت، گفت: همچنین با کمک هایی که در تامین مصالح و مواد معدنی صورت گرفت، راه های موقتی برای عبور و مرور ایجاد شد.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت مازندران درباره برآورد خسارت واحدها و زیرساخت های آسیب دیده اظهار کرد: از همان ابتدا، با حضور کارشناسان سازمان صنعت، معد ن و تجارت برآورد خسارات صورت گرفت که بر اساس گزارش ها، حدود 300 واحد صنفی و تعدادی هم صنعتی، آسیب دیده اند، که برنامه ریزی و اقدامات لازم برای جبران این خسارات در مدیریت بحران دیده شده است.

به گفته ی محمدپور موضوعاتی همچون پرداخت خسارت، مسائل بانکی، بیمه ای و... نیز که در حوزه سازمان صنعت، معدن و تجارت بوده، پیگیری شده است.

او با اشاره به حضور موثر فرشاد مقیمی، نماینده ویژه وزیر صنعت، معدن و تجارت در استان های مازندران و گلستان از رایزنی با شرکت های بیمه برای تسهیل جبران خسارت خبر داد و افزود: پل ورودی شهرک صنعتی سنگتاب نیز در جریان سیل اخیر کاملا تخریب شده است که با دستور وزیر محترم راه، مسکن و شهرسازی رسیدگی به این موضوع به صورت ویژه در دستور کار قرار گرفت و در حال حاضر نیز برای گذر موقت اقداماتی در حال انجام است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت مازندران اضافه کرد: در حوزه توزیع اقلام تنظیم بازار، مناطق سیل زده را در اولویت قرار دادیم و چندین تن گوشت گرم و سرد تنظیم بازاری، مرغ، شکر و سایر اقلام را توزیع کردیم که این اقدامات امیدی را در میان مردم مازندران ایجاد کرد.

به گفته ی محمدپور بخشی از مردم نیز نگران نهاده های دامی بودند که با همکاری جهاد کشاورزی این مشکل نیز برطرف خواهد شد.

او با بیان اینکه با این اقدامات مردم مازندران احساس کردند دولت و وزارت صنعت، معدن و تجارت در کنارشان قرار داد، اظهار کرد: از مرحله اصلی بحران عبور کردیم و برنامه ریزی لازم برای جبران خسارات و رفع خرابی ها صورت گرفته است و تمام تلاش خود را برای بازسازی و حل مشکلات مردم بکار می گیریم.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت مازندران خاطرنشان کرد: طبق برنامه ریزی، تلاش داریم تعمیر و بازسازی واحدهای آسیب دیده تولیدی بین 3 تا 6 ماه آینده و زیر ساخت ها حداکثر تا پاییز عملیاتی شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز