خبرگزاری کار ایران

وزیر اقتصاد:

اختصاص تسهیلات قرض ‌الحسنه برای باغداران و کشاورزان آسیب دیده از سیل‌های اخیر

asdasd
کد خبر : ۷۴۳۲۴۸

وزیر اقتصاد از پرداخت تسهیلات قرض الحسنه با نرخ سود پایین به کشاورزان و باغداران آسیب دیده از سیل استان های گلستان و مازندران خبر داد.

به گزارش ایلنا از اقتصاد و دارایی ایران، وزیر اقتصاد پس از بازدید از مناطق سیل زده مازندران، در جلسه شورای هماهنگی مدیریت بحران استان، با اشاره به وسعت زیاد سیل ویرانگر اخیر در استانهای مازندران و گلستان، خسارت در بخش کشاورزی از جمله زراعت و باغداری را نیز وسیع تر از گذشته اعلام کرد.

فرهاد دژپسند با بیان اینکه، دولت خود را متعهد به جبران بخش قابل توجهی از این خسارات میداند، ترویج بیمه محصولات کشاورزی، بیمه منازل مسکونی، و تصویب لایحه ارسالی دولت به مجلس در خصوص بیمه حوادث را ضروری و بر گسترش بیمه ها و تغییر ساختار اقتصادی کشور تاکید کرد.

دژپسند با اعلام اینکه در جلسه چهارشنبه هیئت دولت علاوه بر منابع تخصیصی دولت به صورت تنخواه در اختیار دو استان، خسارات بخش کشاورزی، معیشت و مسکن حادثه دیدگان نیز بطور ویژه بررسی خواهد شد، افزود: با توجه به دراز مدت بودن ضرر های وارده به کشاورزان و باغداران استانهای آسیب دیده از سیل اخیر، تسهیلات با نرخ پایین و به صورت قرض الحسنه به آنها  پرداخت خواهد شد.

وزیر اقتصاد همچنین با مهم دانستن آبخیز داری در شمال کشور خاطرنشان کرد: باید با استفاده از اعتبارات صندوق توسعه ملی،  اجرای پروژه های آبخیزداری در شمال کشور را جدی بگیریم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز