خبرگزاری کار ایران

نوبخت در همایش پیروزی دولت تدبیر در گیلان:

ستاد برنامه ریزی توسعه گیلان تشکیل شود

asdasd
کد خبر : ۱۷۶۵۵۰

دولت بدون اینکه جنگ و یا تنشی در روابط بین المللی داشته باشد، می خواهد از حقوق ملت دفاع کند و منبع درآمدهای نفت را افزایش دهد.

معاون برنامه ریزی و نظارت راهبردی رییس جمهور گفت: یکی از اهداف مهم دولت تدبیر و امید، کاهش ترخ تورم و افزایش قدرت اقتصادی مردم است.
به گزارش ایلنا از رشت؛ محمدباقر نوبخت در همایش پیشرفت و توسعه گیلان با نگاه به عملکرد یک ساله دولت تدبیر و امید افزود: باید گام به گام و با برنامه ریزی بتوانیم اقتصاد کشور را اصلاح و تورم را به صفر برسانیم.
وی خاطرنشان کرد: با برنامه ریزی صحیح، می توان همه مشکلات جامعه را حل کرد و از گروه های رقیب می خواهیم به دولت فرصت دهند تا مشکلات جامعه حل شود و به آنها اطمینان می دهیم که ملت در این روند سرافراز شوند.
سخنگوی دولت اظهار داشت: دولت بدون اینکه جنگ و یا تنشی در روابط بین المللی داشته باشد، می خواهد از حقوق ملت دفاع کند و منبع درآمدهای نفت را افزایش دهد.
معاون برنامه ریزی و نظارت راهبردی رییس جمهور گفت: در همان آغاز کار، دولت با دو مشکل اساسی داخلی و خارجی مواجه بود؛ از یک سو اجازه فروش بیش از یک میلیون بشکه نفت خام را نداشت و از طرفی هم دولت با مشکل داخلی عدم تحقق درآمدهای کشور و تورم بالای ۴۰ درصد مواجه بود
نوبخت یادآور شد: تورم بیش از ۴۰ درصد که یک تورم کم سابقه در کشور محسوب می شد و رشد منفی پنج و هشت دهم درصد اقتصادی در کشور، از جمله مشکلاتی بود که پیش پای دولت بود.
وی افزود: در بعد خارجی نیز با چهار قطعنامه شورای امنیت علیه ایران مواجه بودیم و با اینکه توان تولید و فروش نفت تا چهار میلیون بشکه در کشور وجود داشت ولی به ایران اجازه فروش نفت و صادرات بیش از یک میلیون بشکه داده نمی شد و همزمان لایحه ای در کنگره آمریکا در حال تدوین بود که بتواند این میزان فروش نفت را به زیر ۵۰۰ هزار بشکه برساند.
معاون برنامه ریزی و نظارت راهبردی رییس جمهور یادآور شد: در عین حال دولت با انبوهی از مطالبات و انتظارات مردم مواجه بود و می بایست اقداماتی بعمل آورد که بتواند این انتظارات را برآورده کند.
سخنگوی دولت اظهار داشت: دولت در یک سال اخیر خدمت خود، توانست در کشور انضباط مالی ایجاد کند و در آذرماه سال گذشته لایحه بودجه را به مجلس ارایه داد و با کنترل اقتصاد بخشی از خواسته ها و انتظارات مردم را برآورده کرد.
وی یادآور شد: تورم کشور هم اکنون به ۲۶ درصد و تورم نقطه به نقطه نیز به ۱۷ درصد کاهش یافته است.
نوبخت ادامه داد: بیش از دو هزار و ۵۰۰میلیارد تومان بدهی سال های گذشته وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و یک هزار و ۹۰۰میلیارد تومان بدهی گذشته آموزش و پرورش تاکنون پرداخت شده است.
وی به خسارت سیل اخیر استان مازندران اشاره کرد و گفت: در دو مرتبه و در مجموع مبلغ سه هزار و ۶۰۰ میلیارد تومان به مازندران پرداخت شده و ۱۱۰ هزار میلیارد تومان کمک های بلاعوض در اختیار این استان قرار گرفته ضمن اینکه با استمهال بازپرداخت وام خسارت دیدگان به مدت دو سال موافقت شده است.
معاون برنامه ریزی و نظارت راهبردی رییس جمهور ادامه داد: برای اینکه مشکلات کشور حل شود، نیازمند برنامه ریزی هستیم و به همین دلیل معاونت برنامه ریزی و نظارت راهبردی ریاست جمهوری درحال تدوین برنامه ششم توسعه و پیشرفت کشور است که این برنامه تا شهریورماه امسال آماده می شود.
نوبخت یادآور شد: برنامه ریزی توسعه آمایش در کشور در حال اجراست که براساس این برنامه، استان های کشور به چند منطقه استانی تقسیم می شوند و هر استان علاوه بر اینکه باید برنامه استان خود را تهیه کند، باید در تدوین برنامه منطقه ای نیز مشارکت داشته باشد.
وی اضافه کرد: مجلس شورای اسلامی به معاونت برنامه ریزی ریاست جمهوری اجازه داده که ۳۵میلیارد دلار فاینانس امسال در کشور توزیع می شود که این اعتبارات قابلیت جذب در استان ها را دارد و در صورتی که هر استان نتواند آن را جذب کند، به استان های دیگر اختصاص داده خواهد شد.
عبدالغفار شجاع مشاور معاون برنامه ریزی و نظارت راهبردی رئیس جمهورنیز در این همایش گفت: استان گیلان بخش عمده‌اش از منابع کشاورزی برخوردار است و در حال حاضر وضعیت چای، زیتون، ابریشم و صید و صیادی مشکل پیدا کرده که اینها سرمایه استان محسوب می‌شوند و در وضعیت موجود پیام مقام معظم رهبری با نامگذاری سال با عنوان «اقتصاد و فرهنگ با عزم ملی و مدیریت جهادی» راهنمای مسیر است و افراد باید همچنان دوباره با عزم ملی وارد عرصه شوند لذا نمایندگان ادوار و بنیاد توسعه و اندیشه و دیگر گروه ها آماده اند تا گیلان را نجات دهیم.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز