خبرگزاری کار ایران

استاندار قزوین صبح امروز مطرح کرد؛

آمادگی اماکن عمومی قزوین برای اسکان اضطراری مسافران

asdasd
کد خبر : ۷۴۳۰۷۷

استاندار قزوین گفت: اماکن عمومی استان از جمله مدارس، مساجد و حسینیه ها و سالن های ورزشی باید در نوروز و سایر ایام آمادگی اسکان اضطراری مسافران در هنگام وقوع بحران و حوادث غیرمترقبه را داشته باشند.

به گزارش خبرنگار ایلنا از قزوین، عبدالمحمد زاهدی روز یکشنبه در نشست اضطراری شورای مدیریت بحران استان قزوین افزود:دستگاه های متولی مربوط به این اماکن عمومی باید آمادگی این فضاها را بویژه در ایام نوروز برای اسکان اضطراری بررسی کرده و هماهنگی های لازم را در این خصوص انجام دهند.

وی خاطرنشان کرد: تمام تیم های خدمات رسان استان در ایام نوروز باید برای مقابله با حوادث غیرمترقبه در آماده باش کامل و 100 درصد باشند.

نماینده عالی دولت در قزوین گفت: اگر مردم در مواقع بحرانی نگران شوند بهتر است از این آسیب بینند و اگر خطری جایی را تهدید می کند باید به هر شکل ممکن اطلاع رسانی شود.

زاهدی ادامه داد: متاسفانه در مواقع بحرانی به فکر رفع مشکلات می افتیم و این در حالی است که مدیریت بحران متمرکز بر پیشگیری است.

استاندار قزوین با اشاره به اینکه ساخت و ساز در بستر رودخانه ها و نابودی جنگل ها شرایط را در حوزه مدیریت بحران مشکل کرده است،افزود: در ایجاد تاسیسات و جانمایی ها با مشکلات نیز زیادی روبرو هستیم تا جایی که سدهایی ساخته ایم که بعدها در بالادست آن بند و یا سد دیگری احداث کرده و با این کار منجر به نابودی هر 2 سد می شویم.

زاهدی در ادامه بر ایجاد یک تیم فنی در استان برای بررسی طرح های عمرانی در دست ساخت و وضعیت ایمنی آنها در مقابل حوادث،مصوبات این تیم فنی باید برای دستگاه های اجرایی الزام آور باشد و تا رفع نواقص طرح ها هیچ دستگاهی حق ادامه ساخت پروژه خود را نخواهد داشت.

وی با اشاره به وقوع سیل در استان های گلستان و مازندران طی روزهای گذشته،گفت: در بحران باید همواره بدبینانه ترین حالت را متصور باشیم و برای حل مشکلات احتمالی آمادگی کامل داشته باشیم.

استاندار قزوین در ادامه از کمیته امداد و هلال احمر خواست تا در تمامی شهرستان های استان مکان هایی را برای جمع آوری کمک های مردمی به سیل زدگان گلستان و مازندران اختصاص دهند.

وی همچنین گفت: شهرداری ها باید به منظور جلوگیری از ایجاد سیلاب در داخل شهرها، پاکسازی پل های درون شهری و یا نزدیک شهرها را به صورت مستمر و دوره ای اجرا و بر آن نظارت کنند.

زاهدی همچنین با اشاره به ورود سامانه بارشی به استان و احتمال بروز سیلاب طی روز جاری تا چهارشنبه، گفت: همه نیروهای امدادی و دستگاه های عضو ستاد مدیریت بحران باید در آماده باش کامل قرار داشته باشند و در صورت بروز هرگونه مشکل به سرعت وارد عمل شوند.

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز