خبرگزاری کار ایران

از سوی وزارت علوم؛

دانشگاه تبریز مسئول پیگیری توافقات علمی کشور ایران و ترکیه شد

asdasd
کد خبر : ۷۴۱۰۹۱

دانشگاه تبریز از طرف جمهوری اسلامی ایران و دانشگاه گبزه از طرف ترکیه، به عنوان مسئول پیگیری توافقات علمی کشور ایران و ترکیه معرفی شدند.

به گزارش ایلنا، اولین نشست کمیته همکاری علمی و فناوری وزارت علوم، تحقیقات و فناوری و شورای علم و فناوری ترکیه (تو بی تاک) به ریاست حسین سالار آملی، قائم مقام وزیر علوم در امور بین‌الملل و رئیس مرکز همکاری‌های علمی بین‌المللی و حسنمان دال، رئیس تو بی تاک ترکیه در دانشگاه تبریز برگزار شد.

حمایت از انجام طرح‌های تحقیقاتی مشترک، تبادل استاد و دانشجو برای دوره‌های کوتاه مدت آموزشی و پژوهشی و استاد راهنمای مشترک، محورهایی بود که دو طرف درباره آنها به تبادل نظر پرداختند.

همچنین در این نشست، دانشگاه تبریز از طرف جمهوری اسلامی ایران و دانشگاه گبزه از طرف ترکیه، به عنوان مسئول پیگیری توافقات معرفی شدند.

بر اساس مذاکرات و توافقات اولیه نشست، مقرر شد فراخوان طرح‌های مشترک تحقیقاتی در شهریور ۱۳۹۸ اعلام شود.

گفتنی است رئیس دانشگاه تبریز، معاون پژوهشی و مدیر بین‌الملل دانشگاه تبریز، معاون بین‌الملل دانشگاه خواجه نصیرالدین طوسی و کارشناس میز ترکیه مرکز همکاری‌های علمی بین‌المللی به عنوان اعضای کمیته طرف ایرانی و ابراهیم ارسلان، رئیس اداره روابط دو و چندجانبه تو بی تاک، سرکنسول ترکیه در تبریز به عنوان اعضای کمیته طرف ترکیه، رؤسای کمیته را همراهی می‌کنند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز