خبرگزاری کار ایران

بختیاری عنوان کرد:

شاهنامه ظرفیت کاملی برای هویت شهر مشهد است

asdasd
کد خبر : ۷۴۰۹۳۳

رییس کمیسیون ویژه توسعه و عمران توس شورای‌شهر مشهد گفت: دانش‎آموزان بهترین معرفی‎‏کنندگان شاهنامه فردوسی هستند.

به گزارش خبرنگار ایلنا از مشهد، هادی بختیاری در همایش سالروز پایان سرایش شاهنامه، نگاه حوزه فرهنگی شهرداری این کلانشهر را به ظرفیت‌های فرهنگی و هویتی مشهد 'ویژه' توصیف و بیان کرد: حوزه زیست در این خطه دارای پیشینه قوی تاریخی است و یکی از منابعی که ما را در رسیدن به رشد و تعالی کمک می‌کند استفاده از همین ظرفیت‌های تاریخی و فرهنگی است.

وی ادامه داد: بر این اساس می بایست از همه داشته‌های در حوزه‌ فرهنگی بهره گرفت و سهم هر بخش هویتی را ادا نمود.

معاون شهردار گفت: موضوع شاهنامه و فردوسی در دستور کار شهرداری مشهد قرار دارد و در مواقع مختلف فضاهایی در این خصوص ایجاد می‌شود.

رئیس کمیسیون ویژه توسعه و عمران توس شورای‌شهر مشهد نیز در این همایش گفت: دانش‎ آموزان بهترین قشر برای معرفی‎‌ ن شاهنامه فردوسی هستند.

سید مسعود ریاضی افزود: طراحی و اقدام برای اجرای پروژه‌های هفت هکتاری جلوخان آرامگاه فردوسی و 30 هکتاری پردیس اتفاقات خوبی است که ظرف یک‌سال اخیر برای شهر تاریخی مشهد افتاده است.

همچنین در حاشیه این همایش تفاهمنامه‌ای با عنوان 'سفیران گردشگری و زیارت' بین شهرداری مشهد و اداره کل آموزش و پرورش خراسان رضوی منعقد شد.

در این چارچوب دانش ‌آموزان مدارس مشهد به ‎عنوان سفیران گردشگری و زیارت اقدام به معرفی ظرفیتهای دیدنی و گردشگری این شهر به مسافران می کنند.

شاهنامه اثر حکیم ابوالقاسم فردوسی توسی حماسه‌ ای منظوم شامل 60 هزار بیت از تاریخ اساطیری، پیش از اسلام و پس از اسلام ایران زمین است. نگارش این اثر ارزشمند ادبی و تاریخی که شهرت جهانی دارد پس از 30 سال تلاش حکیم توس روز 25 اسفند سال 388 شمسی مصادف با 400 قمری و 1010 میلادی به پایان رسید.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز