خبرگزاری کار ایران

فرمانده انتظامی سیستان و بلوچستان:

خط قرمز ما عدم ایجاد مزاحمت برای مردم است/ هر آنچه رسانه‌ها در باره ما گفته‌اند حق است

asdasd
کد خبر : ۷۴۰۳۴۵

فرمانده انتظامی سیستان و بلوچستان گفت: از ابتدای سال جاری ۱۳۷ تن انواع مواد مخدر در سیستان و بلوچستان کشف شده که کشف این رقم مواد در استان بی‌سابقه بوده است.

به گزارش خبرنگار ایلنا سردار محمد قنبری در نشست خبری با اصحاب رسانه که در سالن اجتماعات نیروی انتظامی برگزار شد، گفت: هرآنچه رسانه‌ها در مورد نیروی انتظامی گفته‌اند حق بوده و اگر انتقادی بر عملکرد نیروی انتظامی وارد باشد به‌دنبال رفع ایرادات آن هستیم.

وی خاطرنشان کرد: سیستان و بلوچستان مناسبت‌های زیادی دارد به‌طوری که می‌توان گفت تقویم امنیتی استان پرشمار است و پلیس روی این مناسبت‌ها برنامه‌ریزی کرده تا بدون مشکل برگزار شود.

وی گفت: 3میلیون مسافر نوروز سال 1397 وارد سیستان و بلوچستان شده‌اند، این مسافران فرهنگ بالای مهمان‌نوازی و امنیت استان را لمس کرده‌اند.

سردار قنبری تصریح کرد: همه مردم باید در استان احساس امنیت را درک کنند که اصحاب رسانه می‌توانند در این رابطه همکاری زیادی با نیروی انتظامی داشته باشند.

فرمانده انتظامی سیستان و بلوچستان تصریح کرد: از ابتدای امسال 10 هزار مورد سرقت در سیستان و بلوچستان کشف شده که برخی از آنها مربوط به استان‌های دیگر بوده و برخی نیز سرقت‌های به‌جامانده از سال‌های قبل بوده که مجرم آن در استان دستگیر شده است.

وی با اعلام اینکه "در رابطه با سرقت‌های مسلحانه در سیستان و بلوچستان 5 درصد کاهش داشته‌ایم" گفت: در مجموع در رابطه با سرقت به‌عنف 14 درصد، سرقت موتورسیکلت 2 درصد، قاپ‌زنی 2 درصد، سرقت از منزل 2 درصد، آدم‌ربایی 4 درصد، وقوع قتل 10 درصد و سرقت از مغازه با 11 درصد کاهش همچنین در حوزه جرائم رایانه‌ای 86 درصد و سرقت از اتومبیل 33 درصد افزایش کشف داشته‌ایم.

وی گفت: در حوزه انتظامی 137 تن مواد مخدر از ابتدای امسال کشفیات داشته‌ایم که نسبت به مدت مشابه سال گذشته این رقم 10 درصد افزایش داشته همچنین در این رابطه 2 هزار و 664 نفر خرده‌فروش مواد مخدر در استان دستگیر شده‌اند که این رقم نیز نسبت به مدت مشابه سال گذشته با افزایش 22درصدی روبه‌رو بوده است.

به‌گفته فرمانده انتظامی سیستان و بلوچستان این استان طی سال جاری 91 درصد در حوزه دستگیری و تحویل معتادان به کمپ‌های ترک اعتیاد با افزایش روبه‌رو بوده است.

سردار قنبری با بیان اینکه کشفیات سوخت از ریز وارد عمده شده است خاطرنشان کرد: عمده کشفیات سوخت مربوط به محل‌های دپو و دانه‌درشت‌هایی است که سوخت را مدیریت می‌کنند.

وی گفت: امسال 12 میلیون و 517 هزار و 503 لیتر کشفیات سوخت سیستان و بلوچستان بوده که این رقم با افزایش 63درصدی نسبت به سال گذشته روبه‌رو بوده است.

فرمانده انتظامی سیستان و بلوچستان گفت: 6هزار پرونده در راستای قاچاق تشکیل شده همچنین 137 باند قاچاق در این مدت در استان منهدم شده است.

به‌گفته وی در حوزه قاچاق 132 میلیارد و 742 میلیون و 789 هزار و 290 تومان مبلغ کشفیات قاچاق بوده که این رقم نسبت به مدت مشابه سال گذشته 31 درصد افزایش داشته است.

این مقام مسئول گفت: 19 درصد تلفات تصادفات جاده‌ای در استان افزایش داشته که باید به این موضوع به‌طور جدی پرداخته شود تا رقم تصادفات کاهش پیدا کند.

سردار قنبری گفت: استان سیستان و بلوچستان در حوزه وقوع جرائم در وضعیت مطلوبیت به‌سر می‌برد به‌طوری که بسیاری از واحدها از جمله واحد عملیات، پیشگیری از جرائم، راهنمایی و رانندگی و پلیس فتا رتبه اول را در کشور کسب کرده‌اند.

وی گفت: با توجه به اینکه در آخرین پنج‌شنبه سال به‌سر می‌بریم از امروز تمهیدات ویژه این ایام برای تسهیل در رفت‌وآمد مردم به مزار آغاز شده همچنین نیروها برای تأمین امنیت، نظم و انضباط چهارشنبه آخر سال خود را آماده می‌کنند، البته باید گفت سیستان و بلوچستان در چهارشنبه آخر سال نسبت به دیگر استان‌ها از آرامش بیشتری برخوردار است.

فرمانده انتظامی سیستان و بلوچستان بیان کرد: شعار و تدبیر نیروی انتظامی در کشور این است که با شادی مردم مخالفت نکنیم اما خطوط قرمزی داریم که خط اصلی آن این است که برای مردم ایجاد مزاحمت نکنیم.

وی با اشاره به اینکه همه نیروها در ایام نوروز در آمادگی کامل قرار دارند ادامه داد: نیروهای امنیتی در بوستان‌ها و تفرجگاه‌ها حضور دارند تا از مردم استقبال و آرامش و امنیت آنها را تأمین کنند.

سردار قنبری اضافه کرد: همه باید بدانند پلیس با تمام وجود برای امنیت مردم آمادگی دارد و اگر کسی بخواهد امنیت مردم را به‌خطر بیندازد با آنها قاطعانه برخورد خواهد شد.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز